۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۷۷۷۳۳
امام جمعه ملایر:

توجه به فقاهت پویا راه برخورد با دشمنان نظام اسلامی است

امام جمعه ملایر حوزه های علمیه را موتور محرک جامعه دانست و گفت: باید با فقاهت پویا در برابر دشمنان ایستاد تا انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن که همان امام عصر(عج) است، تقدیم کرد.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری

حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: برای دوست و دشمن واضح است که پیروزی انقلاب مرهون زحمات امام راحل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام با همه شاگردان فاخر خود که تربیت شده مکتب امام بودند، توانستند نهضت بزرگ و حرکت انقلابی را در کشور ایران به راه انداخته و حاکمیت 2500 ساله شاهنشاهی را برانداز کنند.

امام جمعه ملایر گفت: بایستی انقلابیان هم تربیت شده مکتب اسلام باشند و اگر ما امروز شاهد قانون اساسی اسلامی هستیم حاصل دسترنج افرادی مانند آیت الله مطهری است که توانست آن را تنظیم کند.

وی با اشاره به جایگاه علما و حوزه های علمیه در تداوم و گسترش انقلاب اسلامی، گفت: تداوم انقلاب بر دوش علما و صلحا است که نباید بگذارند از مسیر اصلی منحرف شود.

حجت الاسلام برقراری ابراز داشت: دشمن خیال خالی کردن جامعه از علمای ربانی را دارد و هر از چند گاهی زمزمه این را دارند که علما با سیاست و حکومت چه کار دارند.

وی تفکر جدایی دین از سیاست را امری مردود و نامعقول توصیف کرد و گفت: غرب در حالی از نظریه جدایی علما از مسائل حکومتی سخن می گوید که شهید مدرس گفت سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است.

امام جمعه ملایر در پایان حوزه های علمیه را موتور محرک جامعه دانست و گفت: باید با فقاهت پویا در برابر دشمنان ایستاد تا انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن که همان امام عصر(عج) است، تقدیم کرد./979/302/ب2

ارسال نظرات