۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۷۵۱
عباسی:

گره اقتصاد تنها به دست علما و طلاب حل خواهد شد

عباسی با بیان این که گره اقتصاد کشور فقط به دست علما و طلاب باز خواهد شد، گفت: رزمندگان امروز کسانی هستند که بتوانند تعریفی از پول ارائه کنند که جادوی نظام مالی و پولی آمریکا را باطل کند و الگوی کشورهای دیگر قرار گیرد.
حسن عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن عباسی، کارشناس مسائل سیاسی، دوشنبه شب 4 بهمن ماه در مسجد خاتم الانبیا(ص) پردیسان قم، با بیان این که تا کنون حدود 1000 نفر از نیروهای ایرانی در سوریه شهید شده اند، خاطرنشان کرد: درس خوبی در این ماجرا گرفتیم که چگونه باید مبارزه کنیم و با این ایستادگی مردم مسلمان دیگر کشورها فهمیدند که چه کسانی حق می گویند و این روح آزادگی را توانستیم به آنها منتقل کنیم.

وی به علت نامگذاری نظام غرب به نظام سرمایه داری اشاره کرد و ابراز داشت: در غرب تمام نظام هستی را به عنوان کالا در نظر می گیرند و حتی علم، عشق، محبت، حکمت، سلامت و همه چیز را کالا در نظر می گیرند و همه چیز بنا بر این که کالا است قیمتی دارد.

عباسی با بیان این که نظام سرمایه داری ضربه شدیدی به حیثیت انسان زده است، گفت: در قرآن برای ارزش گذاری انسان از واژه بها استفاده کرده است که واژه ای معنوی است و اسم اعظم خداوند است و مصداق پر بها ترین معامله هم شهدا هستند که بهای جان و مال خود را رسیدن به خدا دانستند.

تمدن نوین اسلامی در سایه بها دادن به نفس است

وی افزود: وقتی ذکر خیر شهید به میان می آید در رابطه با کسی صحبت می کنیم که قیمت نداشته بلکه بها داشته است و رسیدن به خدا را بهای خود قرار داده است و ما زمانی می توانیم تمدن نوین اسلامی را ببینیم که آحاد جامعه به سمت داشتن بها حرکت کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شهادت آتشنشانان در حادثه پلاسکو ابراز داشت: حس همدلی که در تمام مردم ایران به وجود آمد به این دلیل بود که جوهر ایثار گری این افراد فطرت انسان ها را تحت تأثیر قرار داد زیرا فطرت انسان همیشه واکنش مثبت نسبت به ایثار نشان می دهد و این کار قیمت ندارد بلکه بها دارد.

وی شهادت را در برابر عافیت طلبی، رفاه طلبی و تجمل گرایی دانست و تصریح کرد: بوی تعفن زندگی سرمایه داری مشام هر انسان آزاده ای را آزار می دهد اما کسی که برای امنیت و رفاه دیگران به استقبال خطر در خارج از مرز ها می رود کسی نمی تواند در برابر این ایثار او سر تعظیم فرود نیاورد.

این استاد دانشگاه با بیان این که خدا مشتری نفس مؤمنان است، گفت: خدا چنین معامله ای را بشارت داده است ولی انسانی که تکاثر ثروت دارد خودش را به هوای نفس خود فروخته است و دیگر خدا او را نخواهد خرید.

فرهنگ و اقتصاد آمریکایی در حال فروپاشی است

وی به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و اغتشاش و آشوب در آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: بنیاد بین المللی سوروس که در جاهای مختلف دنیا انقلاب مخملی انجام می دهد امروز نوعی از این انقلاب به جان خود لیبرالیست و نظام سرمایه داری افتاده است و فرهنگ آمریکایی و اقتصاد آمریکا در حال فرو پاشی است.

عباسی با بیان این که لیبرالیست جهانی در حال فرو پاشی است، خاطرنشان کرد: وقتی که امام خمینی(ره) فرمودند صدای شکسته شدن استخوان های کمونیست به گوش می رسد برخی به این حرف امام(ره) خندیدند ولی امروز پوتین که میراث دار قطب شرق است با قرآن به دیدار مقام معظم رهبری می آید و به قدرت فقیه باور پیدا کرده است.

وی با بیان این که برخی به خاطر ضعف ایمان دشمن در چشمشان بزرگ است، یادآور شد: امپراطوری لیبرالیسم آمریکایی در حال آب شدن از درون است.

عباسی لیبرالیست را عبارت از اصالت اباحه دانست و گفت: کسانی که باور دارند که همه چیز مباح است، لیبرال هستند؛ در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اباحه گری وجود دارد؛ جرمی بنتام که فیلسوفی لیبرال است نظریه اصالت منفعت را مطرح می کند در کتاب خود می گوید ربا خوب است زیرا فایده دارد.

وی با اشاره به قاعده لا ضرر و لا ضرار در اسلام خاطرنشان کرد: این قاعده به معنی فایده گرایی و اباحه گری نیست؛ اگر لیبرالیسم در جوامع دینی از جمله مسیحیت و اسلام نفوذ پیدا کرده است به خاطر این است که ادیان الهی قائل به حلال و حرام هستند و اگر لیبرالیسم آمد حلال و حرام را می برد و به طور کلی نافی شریعت و دین است.

20 تریلیون دلار بدهی آمریکا علامت شکست اقتصاد غرب است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که ما امروز شاهد اضمحلال درونی و ماهوی لیبرالیم هستیم، اظهار داشت: امروز ترامپ در شرایطی دولت را تحویل گرفت که دولت آمریکا 20 تریلیون دلار بدهی دارد و در وضعیت قرمز اقتصادی قرار دارند در حالی که درآمد آمریکا کمتر از 4 تریلیون دلار در سال است که نشان از شکست تمدن غرب در اقتصاد دارد.

وی اظهار داشت: این دستآورد لیبرالیسم اقتصادی است و اگر ترامپ شعارهایی که می دهد را عملی نکند در حال سقوط است؛ این عبرت برای جامعه ما است که امروز در سی و هشتمین سالگرد انقلاب میراث دار ضعف هایی در نظام هستیم که جوانان تصور می کنند حاصل اسلام است.

عباسی خاطرنشان کرد: آنچه در کشور ما ارتقا و پیروزی بوده است حاصل کار اسلام است و آنجایی که ضعف بوده به خاطر پیاده شدن سیاست های لیبرالی بوده است؛ دولت ها اگر چه با اسلام گرایی کار خود را شروع کرده اند ولی به تدریج به دام لیبرالیسم افتاده اند و ظاهر اسلام را داشته اند ولی در مبانی نظری به سمت لیبرالیسم رفته اند.

وی با بیان این که برخی امروز علنی می گویند که ما سلول به سلول مان لیبرالی است و باید برای توسعه یافتگی آموزه های لیبرالیزم را در کشور پیاده کنیم، ابراز داشت: امروز برخی وقیحانه به اسم اسلام رأی می آورند ولی پایبند به اسلام و مبانی اسلامی نیستند ومی گویند ما باید لیبرالیسم را حاکم کنیم.

محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی با بیان این که اگر لیبرالیسم در جامعه حاکم شود چیزی از اسلام و دین باقی نخواهد ماند، تصریح کرد: دور شدن آحاد جامعه از اسلام به این خاطر است که گروهی در حکومت ما ظاهر دینی دارند ولی در عمل یا آگاهانه و یا از روی غفلت مروج آموزه های لیبرالی هستند.

وی با بیان این که مردم نباید بعد زا 38 سال فریب این حرف ها را بخورند و باید این افراد را بشناسند و در مقابل آنان بایستند، گفت: لیبرالیسم که در تحریم نبوده است امروز در حال سقوط است و آمریکا که نه ولایت فقیه دارد و نه چادر بر سر زنان کرده است و نه به دین وابسته است و نه با هولوکاست مشکلی داشته است چرا امروز تا این حد بدهی دارد و مهمترین شهر صنعتی در ایالت میشیگان اعلان ورشکستگی کرده است.

مرز بلاهت در دوری از خدا و اعتماد به کدخداست

عباسی افزود: امروز به تمام کسانی که کدخدا گرایی را مقوم نظام اقتصادی می دانستند ثابت شد که ساده لوحی و مرز بلاهت دوری از خدا و خوش بینی به کدخداست.

وی با بیان اینکه آمریکا در ضعیف ترین دوره خود به سر می برد و جمهوری اسلامی در حال قدرت گرفتن است، خاطرنشان کرد: این حاصل خدمات کسانی است که خدا گرا بودند نه کدخدا گرا و امروز چه با عینک و چه بدون عینک می شود این حقایق را دید.

عباسی تصریح کرد: حتی برخی از علما و شخصیت های علمی که در موضوع برجام احتیاط می کردند، هم اینک می گویند گذاشتن همه تخم مرغ ها در سبد برجام اشتباه بود. مگر این که عده ای بخواهند برای این بزرگان دینی هم عینک تجویز کنند.

وی با بیان اینکه اسلام با لیبرالیسم همخوانی ندارد، اذعان کرد: کسانی که ظاهر اسلامی و باطن لیبرالی دارند و التقاطی فکر می کنند راهشان از راه امام راحل جدا است؛ کسانی که اسلام را به عنوان عامل خرابی ها جلوه داده اند و جوانان ما اسلام گریز شده اند باید پاسخگوی این مسائل باشند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروز برخی از کسانی که علم اقتصاد سقوط کرده غرب را در دانشگاه ها خوانده اند می گویند مراجع در مسأله ربا تحت تأثیر القائات عوام هستند در حالی که خودشان تحت تأثیر القائات غربیان هستند که ربا را منفعت و جایز می دانند.

نباید خرابکاری های نظام لیبرالی را به اسم اسلام نوشت

وی اظهار داشت: ما باید تکلیف خود را روشن کنیم که اگر می خواهیم نظامی اسلامی داشته باشیم و ولی فقیه بر اساس فقه بر مردم حکوم کند باید قوانین ما هم بر پایه اسلام باشد ولی اگر می خواهیم لیبرالیسم باشیم چرا به اسم اسلام باید این خرابی ها به بار بیاید.

عباسی با بیان این که یک حکم قرآن تحریم ربا است و باید ربای جهانی را از جوامع زدود، گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری امروز باید کشور را از جادوی پولی و مالی دشمن خلاص کنیم و آقایی و سروری دلار را در جهان بشکنیم و ارزش ریال را باید احیا کنیم.

اگر نمایش تونل های پر از موشک نبود امروز نمی توانستیم در ایران راحت زندگی کنیم

وی با اشاره به این که امروز در جنگ سخت توانستیم آمریکایی ها را در جبهه های مختلف زمین گیر کنیم، ابراز داشت: برخی اساتید دانشگاه گفتند که چرا به گروگان گیرها نشان و مدال می دهید؛ طرف در مجلس می گوید مانور موشکی بی عقلی است و غافل است که اگر نمایش تونل های مملو از موشک نبود امروز در ایران نمی توانستیم زندگی گنیم.

عباسی تصریح کرد: این هیمنه نظام اسلامی که در محیط نا امن غرب آسیا در آرامش به سر می بریم ناشی از روحیه انقلابی و مانور موشکی است و کسانی که این را بی عقلی می دانند باید بدانند که بی عقلی خوشبینی به دشمن است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در جنگ نرم ابراز داشت: امروز نه جنگ نرم است و نه جنگ سخت بلکه جنگ نیمه سخت است که مصداق آن جنگ ارزی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جادوی پولی و مالی نام می برند و حکم دادند که باید کشور را از جادوی پولی و مالی آمریکا نجات دهیم و آقایی و سروری دلار را بشکنید.

ما به تعریف فقهی و اسلامی از پول نیاز داریم

عباسی با بیان این که میدان امروز رزمندگانی می خواهد که جلو جیمز ریکاردز استراتژیست جنگ ارزی بایستند، خاطرنشان کرد: امروز فیلمی از او منتشر شده است که می گوید ما در سال 90 چطور 40 درصد ارزش پول ایران را کاهش دادیم؛ باطل السحر این جادو تعریف فقهی و اسلامی پول است که در سال 74 مورد مطالبه مقام معظم رهبری بوده است و امروز بعد از 21 سال هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که برخی ربای بانک ها را رد مظالم پول دانسته اند، گفت:  تعریف پول در اسلام دو ویژگی دارد که اول این است که ذخیره ارزش باشد و دوم این که کار نکند؛ بنابراین پولی که ما امروز در ایران داریم همان کارنسی در غرب است که نه ذخیره ارزش می تواند باشد و هم کار می کند و ارزش آن مدام تغییر می کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که کورتن می گوید خلق پول خلق ثروت نیست بلکه خلق بدهی است، گفت: امام راحل در 33 سال پیش گفتند که پول در جامعه نباید کار کند ولی این حرف امام تئوریزه نشد و در میان القائات لیبرالی گم شد.

گره اقتصاد فقط به دست علما و طلاب حل خواهد شد

وی با بیان این که این گره فقط به دست علما و طلاب باز خواهد شد، افزود: رزمندگان امروز کسانی هستند که بتوانند تعریفی از پول ارائه کنند که جادوی نظام مالی و پولی آمریکا را باطل کند و الگوی کشورهای دیگر قرار گیرد و نه تنها کشور خودمان بلکه کشورهای دیگر را هم نجات خواهد داد.

عباسی با بیان این که اگر دلار آمریکا را بگیریم آمریکا زمین خواهد خورد، اذعان کرد: آمریکا سالی400 درصد تورم دارد و کشورهایی که دلار را پایه پولی خود قرار داده اند این تورم را جزب می کنند و اگر دلار از پایه پولی معاملات جهان حذف شود این تورم برمی گردد به خاک آمریکا و این کشور را نابود می کند.

وی با بیان این که یک راه حل برای کنار گذاشتن دلار پیمان های پولی دو جانبه است، گفت: چین این کار را با پیمان بریکس در سال 2003 انجام داد و رشد اقتصادی را تجربه کرد ولی آمریکا در سال 1394 جنگ ارزی را با چین شروع کرد در عرض 45 روز 40 درصد اقتصاد چین را نابود کرد و امروز سیاست درهای بسته اقتصادی را دنبال می کند.

عباسی افزود: در حالی که امروز ترامپ هم به دنبال سیاست درهای بسته است و می گوید کارگر آمریکایی و تولید داخلی ولی ما هنوز می خواهیم سیاست درهای باز را آغاز کنیم و کارگر و تولید خود را نابود کنیم.

وی با بیان این که بسیاری از استراتژیست های آمریکایی نجات اقتصاد جهانی را در مدل مالی اسلام می دانند، گفت: نظام جهانی ربوی دلار پایه امروز به مشکل خورده است زیرا مبنای پولی ما چیزی است که آب می رود و آمریکا به وسیله این ابزار ستون فقرات ملت های دیگر را می شکند.

استراتژیست جبهه انقلاب با بیان این که مسأله اساسی در اقتصاد ربا و در فرهنگ زنا زادگی است، گفت: این مشکل امروز صدای سازمان ملل را در آورده است و کودکان بی هویت مشکل کشورها شده اند که متأسفانه امروز در کشور طرح ازدواج سفید در حال گسترش است.

وی با بیان این که برخی نداشته های مان را به رخ می کشند و می گویند باید برای توسعه به سمت لیبرالیسم حرکت کنیم، ابراز داشت: درست است که ممکن است ما خیلی از این چیزها را نداشته باشیم ولی چیزی را داریم که سازمان ملل حسرت آن را می خورد و آن حلال زادگی است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که نمی شود لیبرالیزم اقتصادی را پذیرفت و لیبرالیسم فرهنگی را نپذیرفت، خاطرنشان کرد: اگر ما محسناتی در کشور داریم به خاطر پیروی از اسلام است و اگر مشکلاتی داریم که در حوزه اقتصاد است به خاطر تقلید از لیبرالیزم است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده مهمترین رقیب دولت را کارنامه اش دانست و ابراز داشت: اولین نقطه ضعف کارنامه دولت تقابل صریح رییس دولت در 32 مورد با مواضع صریح رهبری است؛ دومین مورد مشکلات برجام است؛ ما برای دیدن وضعیت معیشت مردم نیاز به عینک نداریم و این کارنامه قابل دفاع نیست.

اصولگرایی و اصلاح طلبی در ایران مرده است

عباسی انتخاب ترامپ را سکته ای برای رابطه ایران با آمریکا دانست و گفت: انتخابات ایران رقابت بین اصول گرایان و اصلاح طلبان نیست زیرا اصول گرایی و اصلاح طلبی در ایران مرده است و تجدید نظر طلب ها نمی توانند ادعای اصلاحات کنند و اصول گراها هم عملکردشان نشان داده است که معتقد به اصول اسلام و انقلاب نیستند بلکه معتقد به لیبرالیزم هستند.

وی با اشاره به این که جامعه ما به سمت تبیین انقلابی ها و لیبرال ها می رود، افزود: امروز یک جریان داریم که صراحتا می گویند ما لیبرال هستیم و یک گروه هم می گویند ما انقلابی هستیم؛ انقلابی کسی است که کف خواسته هایش جمهوری اسلامی و سقف خواسته هایش زمینه سازی ظهور است.

عباسی افزود: جریان لیبرال در داخل کشور می گوید ما هیچ چیز نیستیم و اشتباه کردیم که انقلاب کردیم و باید به دامن نظام سلطه بر گردیم و افتخار کنیم که به ما یک هواپیما داده اند؛ که در پاسخ به آنها باید گفت اگر قرار بود برای یک هواپیما ذوق زده شویم چرا انقلاب کردیم زیرا در زمان شاه که وضعیت بهتری داشتیم.

وی اظهار داشت: جریان لیبرال در کشور به دنبال این است که بگوید ما نمی توانیم و باید توجه داشته باشیم که تمایز در جامعه ما بین لیبرال و انقلابیان است و کسانی که می گویند ما سلول سلول بدنمان لیبرالی است و ادعای روشنفکری دارند همان کسانی بودند که در سال 58 در ستاد انقلاب فرهنگی بودند و کسانی که ریششان را در دانشگاه می زدند به جرم کمونیست بودن و فراماسونر بودن از دانشگاه اخراج می کردند.

مشکلات کشور به خاطر انقلابیون پشیمان است

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اگر ما در کشور پیشرفت نداشتیم به خاطر انقلابیون پشیمان است که دیروز افراطی ترین کارها را می کردند و امروز هم تفریطی ترین کارها را می کنند و متأسفانه از مسؤولان نظام هم هستند.

انتخابات آینده صحنه تفکیک انقلابی ها و لیبرال ها است

وی با بیان اینکه امروز فاصله بین این دو قشر زیاد می شود، گفت: ما باید تکلیف خودرا روشن کنیم و انتخابات آینده صحنه تفکیک این دو جناح انقلابی و لیبرال خواهد بود.

عباسی با بیان این که بیش از 420 بار سران کشورها از 80 کشور دنیا در مقابل امام مسلمین نشسته اند و درس گرفته اند، گفت: ما به دنبال زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) هستیم و اگر امام عصر ظهور کند دنیا به دنبال ما خواهند آمد.

وی در بخش پایانی در پاسخ به این پرسش که انتخابات آینده را چگونه تحلیل می کنید، ابراز داشت: برای انتخابات آینده جبهه مردمی انقلاب شکل گرفته است ولی متأسفانه برخی افرادی که مشی التقاطی دارند و هم خود را انقلابی می دانند و هم دم از لیبرالیسم می زنند در میان آنها حضور دارند.

افرادی که ناخالصی دارند در جبهه انقلاب جایی ندارند

محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی افزود: انقلابی بودن تعریف دارد و هر کس که نا خالصی داشته باشد نمی تواند در جبهه انقلاب جایی داشته باشد؛ ما کسانی که در ظاهر «اللهم عج لولیک الفرج والعافیت و النصر» می گویند ولی اقتصاد را به دست لیبرال ها می دهند به عنوان انقلابی قبول نداریم و هر کس که از طرف این جبهه کاندید می شود باید اول برنامه اقتصادی خود را معین کند.

وی در پاسخ به این سؤال که وظیفه جوانان در حال حاضر چیست، گفت: میدان امروز ما میدان جنگ نرم و سخت نیست بلکه باید آگاه به زمان باشیم و خود را برای میدان نبرد اقتصادی آماده کنیم و نسل جوان ما باید اثبات کند که مدل اقتصاد اسلامی می تواند جهان را نجات دهد./843/پ201/ص

ارسال نظرات