۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۷۴۰
استاد حوزه علمیه همدان:

بسیاری از مسائل فرهنگی و خانوادگی نیاز به بازبینی دارند

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که بسیاری از مسائل فرهنگی و خانوادگی نیاز به بازبینی دارند، گفت: باید دید چرا برخی افراد برای آرامش به خودزنی، الکل، خودکشی و زنا در جامعه روی می آورند.
بهداشت روانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام هادی عیوضی، استاد حوزه علمیه بهار در نشست تربیت مشاوره که عصر امروز در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به توجه به مشکلات افسردگی در جامعه، اظهار داشت: باید نشانه های افسردگی در افراد مشخص و درمان به طور دقیق صورت گیرد.

وی افزود: افراط در امور معنوی بسیاری از موارد نشان از افسردگی در افراد دارد و باید نشانه های آنان را شناسایی کرد، فرد در افسرگی افراطی کنترلی در رفتارهای هیجانی خود ندارد و درباره آنان گفته می شود انگار خودش نیست.

حجت الاسلام عیوضی افزود: بیمار افسرده ممکن است ناگهان از اوج غم و اندوه به اوج شادمانی غیر طبیعی وارد شود و رابطه ای میان خلق بیمار و آنچه که واقعا در زندگی بیمار رخ می دهد، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افسردگان باید در بُعد جنسی، مالی و خودکشی مورد حمایت قرار گیرند و بحث خودزنی انواع دارد و بحث شایع آن در اختلالات خلقی در دوران نوجوانی است و فشاری که به نوجوان وارد می شود باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه خاطرنشان کرد: باید دید چرا برخی افراد برای آرامش به خودزنی، الکل، خودکشی و زنا در جامعه روی می آورند و دانست که بسیاری از مسائل فرهنگی و خانوادگی نیازمند بازبینی دارند.

وی ادامه داد: علائم اختلال وحشت زدگی، تپش قلب، مشکل در تنفس و لرزیدن، احساس سرگیجه، عدم تعادل، احساس خود دگرسان بینی، منگ بودن و دگرسان بینی محیطی است.

حجت الاسلام عیوضی گفت: اختلال وسواس بی اختیاری مجموعه ای از الگوهای ناخواسته تفکر است، احساس و رفتار که بسیار استرس آور است و بدون درمان به دشواری می توان آن ها را کنترل کرد.

وی در پایان افزود: الگوی تفکر شامل افکار، تصاویر ذهنی و تکانه های بی معنی، ناخواسته و ناخوشایند، به نام وسواس هستند که حتی برخلاف خواسته فرد به ذهن می آید./979/202/ب2

ارسال نظرات