۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۵۵۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

پاسخگویی به سلایق مختلف باید در چارچوب ولایت فقیه و قوانین باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی موظف است به تمامی سلیقه های استانی پاسخ دهد و این پاسخگویی باید در چارچوب ولایت فقیه و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.
مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: خط قرمز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی است.

پاسخگویی باید در چارچوب ولایت فقیه و قوانین نظام باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مواضع شرعی و قانونی استان مرکزی مبنی بر بیانات آیت الله دری نجف آبادی اجرائی می‌شود، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی موظف است به تمامی سلیقه های استانی پاسخ دهد و این پاسخگویی باید در چارچوب ولایت فقیه و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در رابطه با موضوع اجرای برنامه گروه بانوان که چندی پیش در سالن امام علی(ع) اراک برگزار شد، افزود: این اجرا بدون مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و برگزاری کنسرت زن در اراک مسأله مرتبط با ارشاد نیست.

حقیقی با تاکید بر اینکه هیچ شخص و ارگانی مجاز به متهم شمردن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، ابراز داست: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها به صراحت اعلام کرده است که سالن و مجوز برنامه اجرا شده تک‌خوانی بانوان در اراک به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ارتباطی نداشت.

لغو تمامی کنسرت‌های موسیقی در سطح استان مرکزی تا پایان ایام فاطمیه 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه تمامی کنسرت‌های موسیقی در سطح استان مرکزی تا پایان ایام فاطمیه حضرت صدیقه طاهره(س) لغو شده است، گفت: به دنبال برگزاری کنسرت زن در اراک و اعتراضات گسترده مردمی درباره این موضوع دستور لغو تمام کنسرت‌هایی که برای اجرا در استان مرکزی برنامه‌ریزی شده بود، صادر شد.

حقیقی اضافه کرد: این لغو کنسرت ها به درخواست و اعتراض مردم شهیدپرور استان مرکزی و نیز دستور آیت‌الله دری نجف‌آبادی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و رعایت دغدغه بزرگان استان مرکزی برای حفظ آرامش در استان مرکزی صادر شد.

آموزش و پرورش نباید بدون مجوز اداره‌کل ارشاد کنسرت برگزار می کرد

وی با تاکید بر اینکه برگزاری تمامی برنامه‌های فرهنگی، کنسرت ها و جشن ها با کسب مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شود، اظهار داشت: آموزش و پرورش نباید بدون مجوز اداره‌ کل ارشاد کنسرت برگزار می کرد و اگر دستگاه‌های فرهنگی سطح استان، جایگاه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به رسمیت می شناختند، هیچگاه چنین مشکلی به وجود نمی آمد.

شایان ذکر است، جشن برگزار شده در سالن امام علی(ع) از سوی آموزش و پرورش استان مرکزی برای خانواده های بازنشسته آموزش و پرورش بدون دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی که با اجرای کنسرت با تکخوانی خواننده زن و همنوازی نوازندگان زن همراه شد با واکنش های مختلفی از سوی علما، روحانیان، مسؤولان و مردم استان مرکزی روبرو شد./202/842/ب1

ارسال نظرات