۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۳۳۰
مسؤول نماینده ولی فقیه در ناحیه امام حسن عسکری قزوین:

جدی گرفتن پدافندهای غیرعامل در مدارس موجب جلوگیری از حوادث جبران ناپذیر می شود

مسؤول نماینده ولی فقیه در ناحیه امام حسن عسکری قزوین در رابطه با پیشگیری حوادث جبران ناپذیر، گفت: بعضی مانورها در طول سال تحصیلی برای محصلان و نظامی ها برگزار می‌شود به نام پدافند غیرعامل و برای مسؤولان ثابت شده است که این مانورها باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تنها تهیه گزارش از انجام این مانورها نباشد.
شهدای آتش نشان

حجت الاسلام مهدی مهدی‌جور بانکی، مسؤول نماینده ولی فقیه در ناحیه امام حسن عسکری(ع) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ضمن هم‌دردی با حادثه دیدگان آتش سوزی ساختمان تجاری پلاسکو و با تسلیت به خانواده شهدا و حادثه دیدگان این فاجعه عظیم، گفت: ما باید با درس گرفتن از این حادثه ها به موارد ایمنی و پیشگیری از حوادث جبران ناپذیر توجه بسزایی کنیم.

حجت الاسلام مهدی‌جور بانکی در ادامه با اشاره به شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: آتش نشانس که در این حادثه جبران ناپذیر به مقام والای شهادت رسید از عاشقان اهل بیت و مدافعان حرم حضرت زینب(س) بوده است که به آرزوی خود رسید.

وی در ادامه افزود: در رویارویی با این حوادث بهره برداری های سیاسی حائز اهمیت است.

تکرار پدافند غیرعامل در مدارس

استاد حوزوی بیان کرد: بعضی مانورها در طول سال تحصیلی برای محصلان و نظامی ها برگزار می‌شود به نام پدافند غیر عامل و برای مسؤول ثابت شده است که این مانورها باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تنها تهیه گزارش از انجام این مانورها نباشد.

وی در ادامه اضافه کرد: مورد توجه قرار دادن پدافندهای غیرعامل موجب پیشگیری از این نوع حوادث و کمتر شدن تلفات جانی و مالی در مقابله با این نوع حوادث است.

مسؤول نماینده ولی فقیه در ناحیه امام حسن عسکری(ع) استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با گزارشی عمل کردن، اظهار کرد: فرمانده یک مجموعه جهت و هدف معینی را دنبال می‌کند و در رأس مجموعه ما که مقام معظم رهبری حضور دارند با پند و اندرزهایی ما را به سوی اهداف درست و صحیح هدایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اهداف انجام فعالیت های نظامی و فرهنگی تنها نباید تهیه گزارشی برای مسؤولان باشد بلکه باید به طور کامل و صحیح با جدیت هر چه بیشتر انجام گیرد تا در آخر به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام مهدی‌جور بانکی در پایان گفت: امیدواریم خداوند بلندمرتبه و مهربان به بازماندگان این حادثه تلخ و غم انگیز صبر، عنایت و مرحمت فرماید./853/303/ب2

ارسال نظرات