۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۱۶۴
جوکار:

جریان مقاومت در نشست آستانه دست برتر را دارد

فعال سیاسی گفت: امروز موازنه قدرت به نفع دولت و ملت سوریه است و اگر دخالت های آمریکا و هم پیمانانش در سوریه ادامه یابد نتیجه اعمال خود را در میدان نبرد خواهد دید.
جوکار

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره برگزاری مذاکرات آستانه قزاقستان پیرامون موضوع سوریه در سخنانی اظهار کرد: تجربیاتی که ما در گذشته از مذاکرات سوریه داشتیم این بود که طرف های مخالف حاضر در این نشست ها سعی در فراهم کردن فرصت برای تجدید قوای  تکفیری ها داشتند.

وی  با بیان این که تفاوت نشست آستانه با سایر نشست ها این است که جبهه مقاومت در جایگاه برتر قرار دارد، بیان کرد: در نشست های قبلی مذاکره کنندگان بدنبال این بودند تا دولت سوریه شرایط را بپذیرد ولی در نشست آستانه موازنه قدرت به نفع ملت و دولت سوریه است  و آن ها باید امتیازاتی به دولت سوریه بدهند.

نماینده مردم یزد در مجلس نهم با اشاره به توطئه ها و دخالت غرب و آمریکا در امور سوریه، تصریح کرد: اگر  آمریکا و غرب در امور داخلی سوریه دخالت نکنند و از تکفیری ها و تروریست ها حمایت نکنند اجلاس آستانه می تواند برای آینده سوریه مناسب باشد ولی  اگر آمریکایی ها و آل سعود بخواهند دخالت کنند  و نفوذ داشته باشند قطعا به نتیجه نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه اگر دخالت های حامیان تروریست ادامه داشته باشد نتیجه اقدامات خود را در میدان کارزار خواهند دید، افزود:  امیدواریم غرب و آمریکا از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و از حمایت از تروریست ها دست کشیده باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ریس جمهورهای آمریکا در زمان انتخابات همواره از تغییر رویکرد دولت های خود نسبت به گذشته صحبت می کنند، اظهار کرد: ترامپ مدام از تعامل با جهان بر علیه داعش سخن می گوید و بایستی گفتار خود را در عمل نشان دهد.

وی گفت: ما نمی توانیم آینده مشخصی را در ارتباط با آمریکا ترسیم کنیم چراکه آقای ترامپ هیچ گاه ثباتی در مواضع و گفتار های خود نداشته است./858/ت302/ج

ارسال نظرات