۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۴۸۷۴
آیت الله دری نجف آبادی:

قوه قضائیه برای مبارزه با مفسدان برنامه های کاربردی داشته باشد

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه برای مبارزه با مفسدان برنامه های کاربردی داشته باشد، گفت: قوه قضائیه در جهت پاکسازی جامعه از شروران و برهم زنندگان نظم اجتماعی با برنامه گام بردارد، چون قدم نخست در پیشرفت و توسعه هر جامعه برقراری امنیت و نظم اجتماعی است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در دیدار علی اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان های کشور در اراک بیان کرد: برقراری امنیت و نظم اجتماعی بزرگترین مطالبه مقام معظم رهبری است.

پاکسازی جامعه از شروران و برهم زنندگان نظم اجتماعی

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه قوه قضائیه برای مبارزه با مفسدان برنامه های کاربردی داشته باشد، افزود: قوه قضائیه در راستای پاکسازی جامعه از شروران و برهم زنندگان نظم اجتماعی با برنامه گام بردارد، چون قدم نخست در پیشرفت و توسعه هر جامعه برقراری امنیت و نظم اجتماعی است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دستگاه قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با اخلاق نیکو و حسن نیت به امور مردم رسیدگی کنند، خاطر نشان کرد: دستگاه قضا پناهگاه و حافظ حقوق اقشار مختلف مردم است و این دستگاه باید در برابر مردم با احترام تمام برخورد و خدمت رسانی کنند.

حمایت از خانواده های زندانیان از وظایف مهم دستگاه قضا

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی و حمایت از خانواده های زندانیان یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است، خاطر نشان کرد: دستگاه قضا باید نسبت به حمایت های مالی و معنوی از خانواده های زندانیان برنامه و نگاه ویژه داشته باشند، چرا که خانوارهای بی سرپرست بیشتر از سایر اقشار در معرض آسیب های اجتماعی هستند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر ضرورت اشتغال زندانیان پس از گذشت محکومیت، گفت: ایجاد کارگاه های حرفه آموزی در زندان ها را گامی مهم و اساسی در مسیر اصلاح امور زندانیان است و اشتغال پس از پایان محکومیت نقش محوری در زندگی سالم فرد و عدم بازگشت به زندان دارد.

بازنگری برخی قوانین کیفری در دستور کار قوه قضائیه باشد

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه عبور جمعیت کیفری از ظرفیت در زندان ها، مشکلات متعددی را داخل زندان و در جامعه در پی دارد، تصریح کرد: بهره مندی حداکثری از قوانین مجازات جایگزین و بازنگری در برخی قوانین کیفری باید در دستور کار قوه قضائیه قرار گیرد.

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه سازمان زندان ها در سطوح کشوری و استانی باید طبقه بندی زندانیان را اولویت کاری خود قرار دهند، اظهار داشت: قانون مجازات اسلامی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی علما و حقوقدانان برجسته کشور تدوین شد، نگاه ویژه ای به کاهش جمعیت زندانیان دارد.

به گزارش رسا، رییس سازمان زندان های کشور به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان زندان های استان های مرکزی در سفری یک روزه به اراک آمده است./202/842/ب1

ارسال نظرات