۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۷۴۷۷۴
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

تکلیف گرایی و مسؤولیت پذیری رمز پیروزی مجاهدان راه خدا

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، حق بزرگی بر گردن انقلاب، مردم و حوزه های علمیه دارند و وظیفه ما این است که این بزرگواران را قدر بدانیم و آن ها را پرچم داران افتخار در حوزه، دانشگاه و نظام تلقی کنیم.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، حق بزرگی بر گردن انقلاب، مردم و حوزه های علمیه دارند و وقتی فرزندان شهدا جزء اساتید حوزه باشند و یا جانبازان ما از اساتید برجسته حوزوی هستند، وظیفه ما در قبال آن ها سنگین تر می شود.

وی افزود: شهدای ما در مواقف حساس، کارستانی رقم زدند و این ماندگاری نام، یاد و راه شهدا به سبب قداست و تعالی هدف آن ها در شرایطی خاص است که در آن قدم به میدان نهاده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه هم چنین تصریح کرد: در شرایط آزادی، از آزادی سخن گفتن هنر نیست و در روشنایی روز، روشن کردن چراغ فایده ای ندارد و در شب ظلمانی و تاریک است که حتی یک چراغ با نور کم هم نقش آفرین است و در زمانی که حتی در حوزه های علمیه، عده ای برنمی تافتند که طلبه ها و روحانیون در جبهه های جنگ حضور یابند و مجاهدین را تحقیر می کردند، این شهدا و ایثارگران لباس رزم پوشیدند و به دفاع از مرزهای اسلام و انقلاب پرداختند.

وی، نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس را بسیار تعیین کننده دانست و اذعان کرد: در زمان دفاع مقدس می گفتند اگر گردانی، یک طلبه داشته باشد، موفق خواهد بود و در شب های عملیات، طلبه ها به رزمندگان جسارت رفتن به دل دشمن را می دادند و خود نفر اول مبارزه با دشمن بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: تکلیف گرا بودن و مسئولیت پذیری، از مهم‌ترین ویژگی های این مجاهدین بود که جهاد را سرلوحه زندگی خود قرار دادند و در جهاد کبیر و جهاد اصغر، نه تنها نمره قبولی، بلکه مدال های فراوانی را گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری، بصیرت و آگاهی را از دیگر ویژگی های شهدا و ایثارگران روحانی برشمرد و خاطرنشان کرد: آن چه را که دیگران در آینه می دیدند، این رزمندگان در خشت خام می دیدند و هم چنین به کم قانع نمی شدند و خود را متهم ردیف اول می دیدند که چرا شهید نشده اند.

وی هم چنین تأکید کرد: وظیفه ما این است که این بزرگواران را قدر بدانیم و آن ها را پرچم داران افتخار در حوزه، دانشگاه و نظام تلقی کنیم و در حال حاضر که سخن از تحول در حوزه و مقابله با نفوذ دشمن و ایستادگی دربرابر تهاجم و غارت فرهنگی دشمن به میان می آید، وظیفه ای که بر دوش اساتید شاهد و ایثاگر وجود دارد، سنگین تر از دیگران است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بیشترین دغدغه نسبت به انقلاب را در خانواده شاهد و ایثارگر دانست و عنوان کرد: هر خدشه و آسیبی که به انقلاب وارد شود تا عمق جان آن ها نفوذ کرده و آرامش، قرار و خواب را از آن ها می گیرد و تمام زندگی آن ها را دچار دغدغه می کند چرا که آن ها خوب می دانند برای انقلاب چه کاری کرده  و چه خون هایی داده اند.

آیت الله حسینی بوشهری، هم چنین خاطرنشان کرد: جایگاه اساتید شاهد و ایثارگر جایگاه نهیب است و نباید منتظر دعوت برای دغدغه های انقلاب باشند، چرا که آن ها صاحب حق هستند و باید خود به میدان بیایند و احقاق حق کنند.

وی در پایان، ضمن تأکید بر توجه به اخلاق و معنویت در حوزه های علمیه، تصریح کرد: علاوه بر تحول در حوزه ها، توجه به اخلاق و معنویت لازم است و تربیت شدگان مکتب ایثار و شهادت می توانند بهترین نقش را در این فضا ایفا نمایند و هم چنین در بعد اعتقادی طلاب و جامعه با توجه به آسیب جدی که از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به وجود آمده است، باید دلسوزترین و پردغدغه ترین افراد که همین اساتید شاهد و ایثارگر هستند، در میدان مبارزه مانده و جوانان را در آغوش بگیرند و از این هجمه حساب شده دشمن نجات دهند./872/پ202/س

ارسال نظرات