۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۷۴۷۳۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

آغاز اعزام دانشگاهیان خوزستان به عتبات عالیات در عراق از 4 بهمن ماه، تربیت مربی قرآن کودک در شهرستان کارون، برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان سوسنگرد و عطرافشانی مزار شهدای شهرستان کارون چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پنجمین یادواره شهدای سازمان آب و برق خوزستان، روز گذشته، با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران، مسؤولان استانی و کشوری در سالن آمفی تئاتر سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.

بر این اساس یادواره با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید از سوی قاسم مقدمی، قاری مطرح کشوری آغاز شد و در ادامه مهندس شمسایی، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ضمن خیرمقدم گویی به حضار، حضور خانواده های شهدا را در یادواره مذکور افتخاری بزرگ دانست.

رییس سازمان آب و برق خوزستان با بیان این که شهدا حق بزرگی بر ملت و مملکت ایران دارند، گفت: امیدواریم که در سازمان مربوطه یاد شهیدان را گرامی و به خانواده های آن خدماتی ارائه کنیم.

در ادامه سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان زنده نگه داشتن یاد شهدا را ضروری و برگزاری یادواره مذکور را در راستای چنین هدفی دانست و افزود: شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با ایثاگری ها و جان فشانی ها، امنیت و آرامش برای مردم فراهم کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و خدمات سازمان آب و برق خوزستان در دوران جنگ تحمیلی اشاره و اظهار داشت: تبعیت از ولایت و رهبری، حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف با پیشتازی شهدا از عوامل عزت و اقتدار کشور است.

در ادامه یادواره مهندس محمد یعقوب مرادی، مشاور وزیر نیرو در امور ایثاگران کشور از دیگر سخنران این یادواره ضمن پاس داشتن یاد شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، تحقق اهداف انقلاب اسلامی و اشاعه آن را حاصل خون شهیدان برشمرد.

گفتنی است، تقدیر از خانواده های شهدای سازمان آب و برق خوزستان، سرودخوانی گروه نسیم قدر درباره شهدای مدافع حرم، اجرای نمایش از سوی هنرمند خوزستانی درباره شهدای جنگ تحمیلی و اهدا جوایز به پنج نفر از حاضران در یادواره از دیگر برنامه های صورت گرفته در یادواره شهدای سازمان آب و برق خوزستان است.

آغاز اعزام دانشگاهیان خوزستان به عتبات عالیات در عراق از 4 بهمن ماه

علیرضا میرسلیم، مدیر اجرایی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان اظهار کرد: نخستین کاروان دانشگاهیان خوزستان در قالب شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان ۴ بهمن ‌ماه به عراق اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاروان شامل ۳۸ نفر ویژه دختران مجرد است، گفت: همچنین جلسه توجیهی ـ آموزشی نخستین کاروان دانشگاهیان خوزستان، شنبه ۲ بهمن‌ماه در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل می‌شود.

میرسلیم گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ های انجام شده ۱۴ کاروان استان خوزستان تا ۲۸ فروردین‌ ماه سال ۹۶ به عتبات عراق اعزام می‌‌شوند.

مدیر اجرایی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان با بیان اینکه هر کاروان شامل ۳۸ زائر و ۲ روحانی و مدیر است، عنوان کرد: دو کاروان متعلق به دانشجویان دختر و پسر مجرد و دیگر کاروا‌ن ‌ها مربوط به سایران هستند، دانشگاهیان همچنین به منظور دریافت وام می‌توانند به شعب بانک ملت مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سفر به صورت زمینی در ۸ روز انجام می‌شود؛ سه روز نخست سفر در نجف، سه روز دوم در کربلا و روزهای بعد در کاظمین زیارت دانشگاهیان برنامه‌ریزی شده است البته اگر شرایط مهیا باشد و براساس اعلام قبلی حج و زیارت سفر به سامرا نیز در این برنامه گنجانده خواهد شد.

تربیت مربی قرآن کودک در شهرستان کارون

زهرا پورکاوه، مدیر مؤسسه قرآنی نورالایمان کارون از برگزاری اولین دوره تربیت مربی قرآنی کودک در این مؤسسه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این دوره از نیمه دی‌ ماه آغاز و تا پایان بهمن‌ ماه ادامه خواه یافت، افزود: این دوره اسفندماه برگزار خواهد شد و مهدی فاضلی به عنوان مربی دوره در این مؤسسه حضور خواهد یافت.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالایمان کارون با اشاره به اینکه این دوره ویژه مربیان قرآن مهدهای کودک و سه روز به طول می انجامد، افزود: آقایان و بانوان می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی با اظهار به اینکه در صورت استقبال از ثبت‌نام در این دوره، فرهنگسرای شهرستان کارون به عنوان محل برگزاری این دوره تعیین خواهد شد، افزود: در این دوره به حاضران روش‌های نوین آموزش قرآن به کودکان ۴ تا ۷ ساله آموزش داده خواهد شد.

پورکاوه هدف از برگزاری این دوره را آشنایی خانواده‌ها با مباحث مختلف قرآنی عنوان کرد.

برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان سوسنگرد

دانش‌آموزان دختر شهر سوسنگرد شهرستان دشت‌آزادگان به تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

این مراسم با حضور کارشناسان قرآن، نماز و عترت و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مدیریت، مدیر، معاونان، پیش نماز و معلمان پایه سوم دبستان دخترانه بنت الهدی و جمعی از اولیاء مدرسه به صورت  باشکوه برگزار شد.

در این مراسم برنامه‌های از جمله گروه حاملان قرآن، برنامه شاد و متنوع  از جمله سرود، دکلمه، سوگند نامه اجرا شد.

جاسم نیسی، کارشناس قرآن، نماز و عترت اداره آموزش و پرورش دشت‌آزادگان در این مراسم گفت: برپایی نماز از سری وظایف هر انسان مکلف است که باید به آنها عمل کند و شما دانش آموزان از امروز باید به آن عمل کنید.

عطرافشانی مزار شهدای شهرستان کارون

همزمان با سالروز عروج ملکوتی شهید محمد بنی‌طرفی نخستین شهید انقلاب اسلامی شهرستان کارون، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور ریاست اداره آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان و مسئولان شهرستان انجام شد.

این مراسم معنوی به همت کارشناس امور شاهد و ایثارگران اداره آموزش و پرورش کارون و دبیرستان شهید بنی طرفی برگزار شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات