۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۴۷۴۷۲۴
مشاور خانواده:

مهارت های زندگی در سیره ائمه موجود است

دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: با برنامه ریزی و کسب مهارت های لازم می توان یک زندگی دینی و عاطفی داشت که همه این مهارت ها در معارف دینی و کلام معصومین(ع) آمده است.
ازدواج طلبگي

به گرارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ابوالقاسم یعقوبی، دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان شامگاه چهارشنبه در کارگاه روانشناسی خانواده در همایش ازدواج مرکز خدمات حوزه علمیه همدان که با حضور طلاب جوان متأهل برگزار شد، با اشاره به اهمیت مذاکره و گفت وگوی مؤثر و سازنده در زندگی مشترک، بیان داشت: فقدان بیماری جسمی نشانه سلامت فرد نیست بلکه فردی که در اجتماع به راحتی زندگی کند فرد سالمی است.

وی ادامه داد: در راستای زندگی موفق زوجین باید در یادگیری دانش اجتماعی تلاش کرده و بعد مهارت های زندگی را کسب کنند که نتیجه این فعالیت ها می شود با هم زیستن و تشریک مساعی.

یعقوبی با اشاره به اهمیت توجه به رابطه طرفین، گفت: زندگی که از اول تا آخر آن مملو از احساسات و حرارت عشق طرفین باشد چقدر زیبا است، ولی متأسفانه در جامعه ما شاهد عشق های چندماهه و بعد طلاق های عاطفی هستیم.

وی در ادامه افزود: البته با برنامه ریزی و کسب مهارت های لازم می توان یک زندگی دینی و عاطفی داشت که همه این مهارت ها در معارف دینی و کلام معصومین(ع) آمده است.

وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی در زندگی ها، ابراز داشت: چه بسا این فضا و همین گوشی های تلفن همراه سبب فاصله افتادن بین اعضای خانواده شده است و افراد در عین حالی که در کنار هم هستند ولی در کنار هم نیستند.

کارشناس مسائل خانواده گفت: کامل ترین و زیباترین رابطه در عالم هستی رابطه بین همسران است، از این رو خداوند متعال در قرآن کریم هدف از ازدواج را آرامش پایدار و ماندگار معرفی کرده است.

وی افزود: فردی که قصد رانندگی دارد مدت ها آموزش می بیند ولی فردی که می خواهد زندگی کند آیا نباید آموزش ها و مهارت هایی را کسب کند، پس در  امر ازدواج نخستین مرحله انتخاب مناسب با معیار و ویژگی و ارزیابی و شناخت است و در مرحله بعدی نیاز به آموزش مداوم در هر مقطع و با هر درجه علمی داریم.

یعقوبی با اشاره به اهمیت رازداری در زندگی مشترک، گفت: خداوند متعال در قرآن کرین می فرماید «آنها براى شما همچون لباس هستند و شما براى آنها همچون لباس»، از این رو روابط بین زن و شوهر رازی است که فرد دیگری حتی پدر و مادر طرفین نباید از آن آگاه شود.

وی در پایان به هیجده پیش گفت و گو و مذاکره بین طرفین اشاره کرد و گفت: در زندگی مشترک باید رعایت انصاف و منطق، فکر کردن روی موضوع قبل ار بیان دلخوری و این که در گفت وگو دنبال محاکمه نباشیم داشته باشیم و از خشم، مقایسه و رقابت و دیگر عناوین بپرهیزیم./979/202/ب2

ارسال نظرات