۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۴۷۴۷۱۰
عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده:

دشمنان از بدبینی میان شیعیان و اهل تسنن سوء استفاده کرده و اختلاف افکنی می کنند

کمیلی گفت: امروز اگر نگاهی به اوضاع کشور های اسلامی کنیم و بخواهیم بفهمیم که دلیل جسارت دادن دشمن به خود در اعدام انقلابی های اسلام گرای مصر و کشته شدن هزاران نفر در نیجریه و شهادت شیخ نمر و اتفاقاتی از این دست چیست، می بینیم علت اصلی در بدبین شدن شیعه و سنی نسبت به هم نهفته شده است.
علی کمیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی کمیلی، فعال فرهنگی جهان اسلام شامگاه پنجشنبه در مراسم پاسداشت شهادت سه جوان مبارز بحرینی که در بولوار امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان این که نکات عبرت آموزی در جریان انقلاب بحرین وجود دارد، گفت: در سال 2001، آمریکا طرحی را در پی نارضایتی مردم از حاکم وقت ارائه داد که در پی آن پسر حاکم وقت جانشین وی می شد و وعده تغییرات و رویه جدیدی را در کشور در پی داشت، برخی در همان ایام می گفتند که راه دیگری نیست و باید به سمت تعامل بریم.

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت واحده با تشریح شرایط سیاسی کشور بحرین، خاطرنشان کرد: دو جریان در کشور بحرین وجود دارد که متأسفانه مردم ما فقط یکی از این جریان ها یعنی جریان الوفاق را می شناسد. این جریان در تعامل با غرب و آمریکا بوده و صریحا گفته است که ما باید دم کدخدا را ببینیم. جریانی دیگر نیز وجود دارد که علمای بزرگی در پشت آن بوده و هستند که متاسفانه شدیدترین شکنجه ها نسبت به آن ها روا داشته می شود و عقیده این جریان بر این است که تعامل با غرب مساوی با ذلت است.

وی افزود: آغاز کننده اصلی جریان انقلاب بحرین همین گروه دوم بودند که باز هم متأسفانه مردم ما شناختی نسبت به ایشان ندارند، این تظاهرات و اعتراضاتی که در تلویزیون می بینید دارای مجوز است و به رهبری جریان به عنوان سوپاپ اطمینان انجام می شود، اما تظاهرات هایی که شبانه انجام می شوند مربوط به جریان انقلابی اصیل بحرین است.

کمیلی با اشاره به جمله معروف امام خمینی(ره) که فرمودند «آنها که فکر می کنند راه طلبی با مبارزه سازگار است با ادبیات مبارزه آشنا نیستند»، گفت: هر نتیجه ای که جریانات غرب گرا در کشور های اسلامی در حال مبارزه تا به حال گرفته اند جریان غرب گرای داخل کشور ما هم خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین‌المللی امت واحده اظهار کرد: امروز اگر نگاهی به اوضاع کشور های اسلامی کنیم و بخواهیم بفهمیم که دلیل جسارت دادن دشمن به خود در اعدام انقلابی های اسلام گرای مصر و کشته شدن هزاران نفر در نیجریه و شهادت شیخ نمر و اتفاقاتی از این دست چیست، می بینیم علت اصلی در بدبین شدن شیعه و سنی نسبت به هم نهفته شده است.

وی در پایان تصریح کرد: امروز دیگر شرایط ما آن شرایط ایام جنگ سی و سه روزه نیست. امروز به دلیل کوتاهی هایی که داشته ایم دشمن ما را در گوشه و کنار تنها گیر می آورد و می زند و تسویه حساب می کند، اینجاست که معنای دیپلماسی وحدتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند را درک می کنیم. همان صحبتی که ایشان فرمودند «درگیری امروز میان دو جبهه است، کسانی که به دنبال وحدت جهان اسلام هستند و کسانی که به دنبال تفرقه جهان اسلام هستند.»/820/202/ب2

ارسال نظرات