۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۴۶۷۹
عضو ارشد جنبش امل در گفت و گو با رسا؛

هانیبال قذافی از سرنوشت امام موسی صدر اطلاع ندارد/ عبدالسلام جلود جعبه سیاه پرونده است

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان تاکید کرد که در مساله امام موسی صدر نباید به شایعه ها اعتنا کرد و در این میان حرف و حدیث های نامعتبر بسیاری وجود دارد.
امام موسی صدر

حسن المصری، نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره آخرین اطلاعات محاکمه هانیبال قذافی از سوی دادگاه لبنان، گفت: از سال 1972 تا کنون گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با سرنوشت امام موسی صدر مطرح شده است. در این رابطه ما به عنوان جنبش امل خیلی بر روی صحبت‌های هانیبال قذافی حساب باز نمی‌کنیم. اساسا ما معتقدیم این کودک که درآن زمان چیزی را نمی‌توانست تشخیص دهد هیچ اطلاعی از چند و چون ماجرا ندارد.

وی ادامه داد: مسئولیت پرونده امام موسی صدر به خود معمر قذافی و رژیم لیبی باز می‌گردد. از این رو ما نمی‌خواهیم گناه کسی را به گردن دیگری بیاندازیم. نباید فراموش کرد که دولت قذافی در دوره ای تروریسم را پایه گذاری کرد که نشانی از آن در منطقه وجود نداشت. ربایش، شکنجه، قتل و کشتار مخالفان قذافی در آن دوره در سطحی بود که هیچ نمونه دیگری در دنیا نداشت.

قذافی شخصی یهودی و مزدور اسرائیل بود
این عضو ارشد جنبش امل معمر قذافی را شخصی اسرائیلی و یهودی خواند و گفت: خاله معمر قذافی بارها از اسرائیل تاکید کرده که پدر و مادر او اصالتی یهودی دارند. بدون شک او مجری سیاست‌های اسرائیل و آمریکا بود. مگر می‌شود کسی مانند قذافی بدون پشتیبانی آمریکا که پایگاه‌های نظامی در نزدیک لیبی دارد سنوسی را کنار بزند و به حکومت برسد؟!

حسن المصری امام موسی صدر را بنیانگذار محور مقاومت اسلامی توصیف و تصریح کرد: در دوره ای که تلاش میشد دشمنی با رژیم صهیونیستی فراموش شود امام موسی صدر همواره تاکید می‌کرد که دشمنی جز رژیم صهیونیستی برای جهان اسلام، کشورهای اسلامی و انسانیت وجود ندارد.

هانیبال قذافی نمی‌تواند پرونده امام موسی صدر را حل کند
وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی بازداشت هانیبال قذافی نه موضوع امام موسی صدر بلکه تعدی به قوانین لبنان است، خاطرنشان کرد: جنبش امل ابدا شکایتی از هانیبال قذافی ندارد. چون او در حدی نیست که بخواهد به جای مفسد اصلی که معمر قذافی است در داداگاه حاضر شود و از نظر ما حرفی برای گفتن ندارد. همچنین جایگاه امام موسی صدر بسیار بالاتر از آن است که شخصی مانند هانیبال بخواهد درباره ایشان نظر بدهد.

این عالم لبنانی که مدتی به عنوان نماینده امام موسی صدر در شهرهای مختلف لبنان فعالیت کرده است به خبرنگار رسا گفت: دستگاه قضایی لبنان پیگیر پرونده امام موسی صدر است اما به نظر ما هانیبال قذافی در این راستا نمی‌تواند کمکی به ما بکند. حتی خود هانیبال قذافی در سخنان خود به وضوح اشاره کرد که من هیچ اطلاعی از ماجرا ندارم و افرادی مانند عبدالسلام جلود، سیف الاسلام قذافی و مسئولان امنیتی وقت لیبی هستند که می‌توانند واقعیت‌ها را آشکار کنند.


حسن المصری، نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل که سابقه نمایندگی امام موسی صدر را هم دارد

عبدالسلام جلود  جعبه سیاه پرونده است
حسن المصری تاکید کرد که شخص بنده در سفر به لیبی در گفت‌وگو با یکی از اعضای شورای انقلابی که در برهه ای وزیر دستگاه قضایی لیبی بوده از او درباره سرنوشت امام موسی صدر سوال کردم که او پاسخ داد قذافی با هیچکس مشورت نمی‌کرد. افراد معدودی هم از فعالیت‌های محرمانه او مطلع بودند. کسی هم حق پرسیدن سوال یا طرح سخن مخالف را نداشت.

وی افزود: ما هرجای دنیا که شخصی از خانواده قذافی یا مرتبط با او حضور داشت از ایتالیا تا مصر را گشتیم اما متاسفانه برخی کشورها با ما همکاری نکردند و برای مثال نتوانستیم به عبدالسلام جلود دسترسی پیدا کنیم. همگان می‌دانند که نزدیک ترین فرد به معمر قذافی همین عبدالسلام جلود است و می‌تواند سرنوشت امام موسی صدر را روشن کند، به نوعی میتوان او را جعبه سیاه این پرونده معرفی کرد.

نمی‌توان به شایعه‌ها اعتنا کرد
نایب رییس دفتر سیاسی جنبش سیاسی تصریح کرد: حدث و گمان‌های بسیاری در رابطه با سرنوشت امام موسی صدر مطرح می‌شود که حقیقتا هیچ یک مستند نیست. روایت‌های مختلفی در این باره وجود دارد و ادله موجود نمی‌تواند هیچ کدام را تایید یا رد کند. مهم برای ما اطلاع از سرنوشت امام موسی صدر است؛ چه امام موسی صدر زنده و چه به شهادت رسیده باشد ما میخواهیم از سرنوشت او آگاهی پیدا کنیم.

این روحانی لبنانی گفت: من با شخصیت‌های مختلف دیدار کردم از سال 1979 تا کنون افراد زیادی مدعی شدند که امام موسی صدر زنده است. یکی از افسران اطلاعات لیبی به من گفت امام موسی صدر زنده است و در یکی از قصرهای لیبی زندانی است. حتی ما گروهی را به مصر و سپس به لیبی فرستادیم اما در نهایت سرنخی پیدا نکردیم./983/ب914/ک

ارسال نظرات