۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۷۴۴۴۳
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

اجرای طرح بنیاد مقدس حجاب و عفاف از الزامات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه دنبال کردن طرح بنیاد مقدس حجاب و عفاف نیاز به امکانات گسترده دارد، گفت: باید برای به هدف رسیدن این طرح در جامعه مطالبات مردمی را ایجاد کرد، مسؤولان نتوانسته‌اند در زمینه امور فرهنگی گام‌های مؤثری را بردارند.
محمد حسن اختری آیت الله اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، آیت الله محمدحسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عصر امروز در نشستی که با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین، مدیران، اساتید حوزه علمیه، ائمه جماعات استان قزوین و مسؤولان حوزه عفاف و حجاب استان در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با اشاره به امر مقدس عفاف و حجاب، گفت: این مسأله از مسائل مهمی است که وظیفه روحانیت را در جامعه سنگین می‌کند.

وی در ادامه افزود: در طی سال های اخیر حرکت عظیمی از جانب برخی از نهادی دانشگاهی ایجاد شده است که منجر به تشکیل بنیادی به نام حجاب و عفاف شده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه با اشاره به اینکه این طرح و حرکت نیاز به حمایت جامعه طلاب و روحانیت دارد، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید بیشتر از نهادها و مراکز دانشگاهی به مسأله حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند روحانیت به عنوان مبلغ در مناسبت‌ها بر روی این مسئله تمرکز شدیدی دارد اما برای تاثیرگزاری بهتر و جامع‌تر ایجاد چنین حرکتی از الزامات و ضروریات است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه با بیان اینکه دنبال کردن این طرح نیاز به امکانات گسترده دارد، اظهار کرد: باید برای به هدف رسیدن این طرح در جامعه مطالبات مردمی را ایجاد کرد در طول سی و هفت سال تجربه کردیم که روسای جمهور و مسؤولان هیچکدام از آنها در این امر به میدان نیامدند و کار اجرایی انجام ندادند در حقیقت مسؤولان نتوانسته‌اند در زمینه امور فرهنگی گام‌های موثری را بردارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات مردمی می‌تواند موجب اجبار مسؤولان به تلاش در جهت اجرایی کردن حجاب و عفاف در جامعه شود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی در جامعه درباره مسأله حجاب و عفاف مقابله با سیل بنیان‌کن بی‌بند و باری در جامعه و اهداف دشمنان و غربی‌ها در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است، این مسأله مهمی در نظام است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه بی‌بندوباری را در جامعه موجب فاسد کردن ریشه‌های اعتقادی دانست و تصریح کرد: همان گونه که فساد دولت اسلامی اندلس را پایان داد و از میان برد همان گونه هم به دولت‌ها و کشورهای دیگر آسیب وارد می‌کند، اگر جامعه‌ای در هر زمینه‌ای خوب و درست وارد شود خداوند متعال هم به او کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را در هر شرایطی کمک می‌کند، تصریح کرد: ما اگر در مسأله فرهنگ، حجاب و ارزش‌ها به خوبی کار انجام دهیم و در هر زمینه‌ای تلاش کنیم که مفاسد آن مسأله را از بین ببریم خداوند متعال هم ما را یاری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود مفاسد در جامعه مردم را دچار سستی می‌کند، تأکید کرد: مردم وقتی در ادارات و نهادهای دولتی ظلم ببینند سست و بی‌انگیزه می‌شوند و اگر در این راستا برای کشور مشکلی به وجود بیاید یا دشمن حمله کند دیگر حمایتی نخواهند کرد و همه خود را کنار می‌کشند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز کرد: لطف و عنایت خداوند نسبت به نظام و مردم و مسؤولان بسیار بالا است، از این رو ما وظیفه داریم که مسؤولیت خود را به خوبی انجام دهیم تا همواره یاری و کمک خداوند شامل حال ما شود.

وی در پایان گفت: در شورای عالی فرهنگی قانون حجاب و عفاف تصویب شده است که در آن قانون حدود 300 فعل وجود دارد که باید انجام بگیرد امید است با همت مردم و مسؤولان هر چه زودتر آرمان‌های اسلام درباره حجاب و عفاف محقق شود./873/202/ب2

ارسال نظرات