۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۷۴۳۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت خنثی کننده توطئه دشمنان است

حجت الاسلام نجف پور با بیان اینکه بصیرت و دشمن شناسی اساس موفقیت و پیروزی در برابر خدعه دشمنان نظام است، گفت: خوش بینی به دشمن جز خسران چیزی به دنبال نخواهد داشت.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد نجف پور، مسؤول سابق بسیج طلاب استان در نشست بصیرت افزایی در حسینیه ولایت تبریز با بیان اینکه بصیرت و دشمن شناسی اساس موفقیت و پیروزی در برابر خدعه دشمنان نظام است، اظهار داشت: خوش بینی به دشمن جز خسران چیزی به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه در داخل کشور با وجود بدعهدی های بسیار باز کسانی هستند که به دشمن خوش بین هستند و هنوز به دنبال آن هستند که مشکلات کشور را با اعتماد به دشمن حل کنند، اما درس تاريخ آن است که غفلت از دشمن تبعات گاهي جبران ناپذيری به دنبال خواهد داشت.

مسؤول سابق بسیج طلاب استان با تأکید بر توجه به عبرت های تاریخی، خاطرنشان کرد: اگر چه در جنگ احد مسلمانان پیروز شدند اما غفلت و گاه دنیامداری سبب شد تا در نهایت نه تنها شکست بخورند بلکه جان رسول گرامی اسلام نیز در این نبرد به خطر افتد.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت و دشمن شناسی در معادلات حیات انسانی، تصریح کرد: مشکلات امروز کشور به قطع و یقین ریشه در بی بصیرتی و بی تقوایی عده ای دارد، اگر انسان بصیرت و تقوا نداشته باشد در برابر دشمن خواهد ترسید و اگر بصیرت نداشته باشد دشمن را به مثابه دوست خواهد دید یا فریب او را خواهد خورد.

حجت الاسلام نجف پور با بیان اینکه اگر انسان بی بصیرت عبادتهای فراوانی در درگاه الهی داشته باشد ممکن است در اثر فقدان این ویژگی مهم تمام آنها را به باد فنا دهد، ادامه داد: بصيرت نعمتی بزرگ و عنایتی الهی است كه در سایه تقوا و عنایت الهی ارزانی انسان خواهد شد.

وی با اشاره به بصیرت و دشمن شناسی رهبر انقلاب، ابراز داشت: رهبر انقلاب بارها نتیجه اعتماد به آمریکا را گوشزد کردند اما کجاست گوش شنوا؟ اگر اصرار عده ای بر این کار بیهوده نبود امروز شاهد بدعهدی، هدر رفتن انرژی و سرمایه های کشور و از همه مهمتر زمان یک ملت نبودیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر وحدت و حرکت حول محور ولایت، خاطرنشان کرد: این وحدت و انسجام ملی است که دشمن را هراسان می کند، وحدت بر حول ولایت فقیه که نعمت بزرگ خدا برای ملت ایران است می تواند کشور را از خطرات بسیاری دور کند و به اوج شکوفایی برساند./854/202/ب2

ارسال نظرات