۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۷۴۲۲۳
استاد حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

دوران سازندگی یکی از افتخارات مرحوم آیت الله رفسنجانی است

حجت الاسلام والمسلمین بنابی با اشاره به خدمات آیت الله رفسنجانی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دوره هشت ساله ریاست جمهوری گفت: دوران سازندگی یکی از افتخارات مرحوم آیت الله رفسنجانی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید بنابی، از اساتید حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در مجلس بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد طوبی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله هاشمی از تمامی جهات مصداق عقلانیت فرد مؤمن بوده است.

نماینده اسبق تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان: هاشمی رفسنجانی با عزت از دنیا رفت و تلفیقی از مدرس و امیرکبیر بود.

وی با اشاره به فتنه 88 و تلاش عده‌ای برای فاصله‌افکنی میان رهبر انقلاب و مرحوم آیت الله هاشمی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام تاریخی خود فرمودند؛ «اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد.»

حجت الاسلام والمسلمین بنابی ادامه داد: وسوسه‌ خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت و رفاقت عمیق میان رهبر انقلاب و مرحوم رفسنجانی خللی ایجاد کند؛ رهبری از آن مرحوم به عنوان رفیق دیرین یاد کرده اند.

وی با طرح این سؤال که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کدام خدمتی بوده که هاشمی در آن نقش ایفا نکرده است؟ خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با این بزرگی یک از کارها و یادگارهای آن عالم مجاهد است که توانسته در گسترش آموزش عالی در سراسر نقاط کشور اثرگذار باشد.

این استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات آیت الله رفسنجانی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دوره هشت ساله ریاست جمهوری گفت: دوران سازندگی یکی از افتخارات مرحوم آیت الله رفسنجانی است؛ در عین حال باید گفت که یکی از بزرگترین و قدرتمندترین سیاستمدار معاصر منطقه خاورمیانه را از دست دادیم.

وی با اشاره به جمله یکی از خبرگزاری های ترکیه که عنوان داشته بود، "عقل دانای حکومت ایران از دنیا رفت" گفت: آیت الله هاشمی عقل دانای انقلاب و ایران بودند و حق بسیار بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی و مردم دارد؛ حضور حداکثری مردم در مراسم تشییع پیکر آن عالم مجاهد نیز گویای قدرشناسی ملت از روحانیت مبارز بوده است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات