۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۴۱۷۶
با حضور حجت الاسلام مصلحی؛

شصت و یکمین سالگرد شهید نواب صفوی گرامی داشته شد

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با بیان این که لازمه تبیین شاخصه های جریان انقلابی، توجه به سیره بزرگانی چون شهید نواب صفوی است، گفت: این عزیزان الگوی شجاعت، بینش، بصیرت، اخلاص و اقدام به موقع هستند.
نواب صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شصت و یکمین سالگرد شهادت شهید سید مجتبی نواب صفوی شامگاه یکشنبه با حضور وزیر سابق اطلاعات، مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان رضوی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی و اقشار گوناگون مردم در تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در ابتدای این مراسم با اشاره به آیه شریفه «و لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» اظهار کرد: گاهی تأمل و تعمق در سیره و زندگی یک فرد، تنها تأمل شناسنامه ای نیست؛ بلکه دقت در زندگی یک انسان تاریخ ساز و تمدن ساز است که شهید نواب صفوی از این افراد است.

وی افزود: شهید نواب صفوی پیشاهنگ جریان انقلابی مؤمنانه ای بود که بعدها پرچم آن بر دوش متوسلیان و اندرزگو قرار گرفت و امروز هم بر دوش افرادی نظیر سردار قاسم سلیمانی، شیخ زکزاکی و سید حسن نصرالله است.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با بیان این که لازمه تبیین شاخصه های جریان انقلابی، توجه به سیره بزرگانی چون شهید نواب صفوی است، گفت: این عزیزان الگوی شجاعت، بینش، بصیرت، اخلاص و اقدام به موقع هستند. شهید نواب صفوی می گفت «آرزوی من تحقق حکومت اسلامی است تا در آن نظافت چی خیابان ها باشم.»

همچنین در ادامه این مراسم سید وحید موسویان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خراسان رضوی به تبیین ویژگی های عمده شخصیت شهید نواب صفوی پرداخت و گفت: «جوان بودن»، «مؤمن بودن»، «چریک بودن»، «نقش آفرینی بین المللی در عین جوانی» و «طلبه بودن» پنج ویژگی الگو در شخصیت شهید نواب صفوی است که ما در حین تدوین کتاب «پیشاهنگ انقلاب اسلامی» در مطالعات مان به آن توجه داشتیم.

وی افزود: قبل از شهید نواب صفوی کمتر کسی از حکومت اسلامی سخن می گفت اما ایمان و عقیده ایشان باعث شد از این مسأله سخن بگویند. ایشان دل ها را فتح می کرد و خودِ رهبر معظم انقلاب نیز از این شهید تأثیر پذیرفته بودند.

در ادامه این برنامه، از کتاب خاطرات شهید نواب صفوی رونمایی شد و سپس حجت الاسلام مصلحی، وزیر سابق اطلاعات به بیان نکات مهمی درباره موضوعات مختلف روز کشور پرداخت و برگزاری یادواره برای شخصیت هایی مانند شهید نواب صفوی را عاملی برای تعمق در تاریخ و عبرت گیری از آن دانست.

گفتنی است شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، ذوالقدر و برادران واحدی بیست و هفتم دی ماه سال 1334 در پی مبارزات انقلابی گروه فدائیان اسلام با رژیم طاغوت از سوی این رژیم به شهادت رسیدند./202/820/ب1

ارسال نظرات