۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۴۱۴۹
با حضور مراجع تقلید صورت گرفت؛

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی در حرم حضرت معصومه

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی ازمراجع تقلید، علما، مردم و زائران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از مراجع تقلید، علما، مردم و زائران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش حضرات آیات علوی گرگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید از حاضران در این مراسم بودند.

همچنین  آیات علیدوست، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، حسینی بوشهری، گرامی، مومن، حجت الاسلام والمسلمین ملکا، حجت‌الاسلام داوود نمازی مشاور وزیر کشور، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب، استاندار قم، ائمه جمعه شهر مقدس قم و جمعی از مسؤولان شهری و استانی حضور داشتند.

حاضران در این مراسم با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آیت الله هاشمی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی که سخنرانی این مراسم را برعهده داشت با تاکید بر این که قرآن کریم معیار و شاخص های یک تمدن اسلامی را بر شخصیت محوری متکی نکرده است، عنوان داشت: از 124 هزار نبی، رسول و پیامبری که برای تبلیغ وحدانیت بر بشریت مبعوث شده اند هموراه در قرآن از سبک هدایتگری و هویت رفتاری آنها یاد شده است.

استاد حوزه علمیه قم مرگ ارزش های دینی را مرگ هویت جوامع انسانی توصیف کرد و گفت: قرآن کریم به طور کل برای معرفی شاخص و مؤلفه های یک نظام اسلامی به معرفی شخصیت ها نمی پردازد؛ این در حالی است که از هویت محوری و مکتب محوری اساس تبلیغ معارف را در قرآن کریم شکل داده است.

گفتنی است، در این مراسم پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و استاندار قم نیز قرائت شد./837/پ202/ج1

ارسال نظرات