۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۰۳۷
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

ترویج ارزشها راه مقابله با آسیبهای اجتماعی است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به تلاش دشمن در قالب هجمه های فرهنگی و گسترش آسیبهای اجتماعی برای ضربه زدن به باور و اعتقادات نسل جوان و نوجوان جامعه، گفت: ترویج ارزشها راه مقابله با آسیبهای اجتماعی است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمود مظفر، صبح امروز در نشست هم اندیشی چگونگی جذب کودکان به نماز در دیدار با مدیر کل بهزیستی استان لرستان، گفت: ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز وظیفه ای شرعی و الهی است، افزود: همه ما در نهادینه سازی این فرهنگ نقش بسزایی داریم و آموزشها باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به گسترش و افزایش روزافزون آسیبهای اجتماعی و اینکه هدف هجمه های فرهنگی نسل جوان و نوجوان هستند، اظهار داشت: با نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز و ترویج ارزشها باید جلوی گسترش آسیبهای اجتماعی گرفته شود.

وی با تأکید بر ضرورت اهمیت به آموزش نماز از دوران کودکی، خاطرنشان کرد: آموزش نماز با شیوه های گوناگون شعر، سرود و بازی باید از دوران کودکی توسط مربیان مهدهای کودک مورد توجه قرار گیرد.

مظفر آموزش به شیوه های شعر، سرود و بازی بین کودکان را امری مؤثر در جهت باقی ماندن اثر و برکات نماز به زبان کودکانه در ذهن آنها دانست و افزود: این امر از شیوه های مفید تربیتی است.

وی دوران کودکی و خردسالی را بهترین زمان برای آموزش دادن به فرزندان دانست و گفت: هدف از اقامه نماز در مهدها و توجه به بحث آموزشی اقامه نماز، ایجاد سؤال در ذهن کودکان و پیگیری پاسخ سؤال بوده که امی مؤثر در جهت ترغیب به خواندن نماز است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور توجه به آموزه های دینی و نهادینه سازی ارزشها بین کودکان، نسل جوان و نوجوان را شیوه مهم و اثرگذار تربیتی بیان کرد که ضرورت دارد مورد توجه نهادهای آموزشی فرهنگی که در تربیت فرزندان نقش دارند، قرار گیرد.

مظفر اظهار داشت: آشنا سازی فرزندان با آموزه های دینی در سن کودکی بهترین شیوه تربیتی و راه مقابله با آسیبهای اجتماعی است که در آینده کشوری پیشرفته و توسعه یافته نیز نقش آفرین است.

گفتنی است، بر اساس آماری که از سوی مدیرکل بهزیستی استان لرستان در این جلسه ارائه شد، ۱۴ هزا رنفر در مهدهای کودک شهری و روستایی استان تحت پوشش بهزیستی، خدمات آموزشی دریافت می کنند./9459/202ب2

ارسال نظرات