۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۷۳۹۷۷
نماینده مجلس خبرگان:

حضور طلاب در بخش های مختلف علمی و اجرائی کشور ضروری است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت حضور طلاب با سواد در عرصه های مختلف، گفت: امروز حضور طلاب در بخش های مختلف علمی و اجرائی کشور در بالاترین سطح از نیاز است، چرا که طلاب با سوادی که از توانایی بالای مدیریتی و پاسخ گویی به تمامی سؤالات جوانان برخوردار باشند، کم و اندک است.
حجت الاسلام دولابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، با اشاره به نظارت های الهی بر بندگان در تمامی لحظات، گفت: یکی از چیزهایی که به ما طلاب در درس خواندن و سختی های تمام این راه روحیه و توانایی تحمل می دهد، این است که معتقدیم خدایی بالای سرمان و امامی در مقابل مان ناظر بر اعمال و تلاش های ما است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن(ع) در ترسیم حالت انسان در این دنیا، افزود: بر اساس روایتی از امام حسن(ع) ما معتقدیم به این که آتش و جهنم الهی رو به روی ما بوده و پشت سر ما مرگ دنبال کننده است و هیچ فراری از آن نیست؛ حتی اگر به فرموده قرآن کریم در برج های مستحکم قرار بگیریم.

این مقام مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: البته برج های مستحکم برای تمامی افراد یکسان نبوده و متفاوت است مانند این که برای شخص جوان، همان نیروی جوانی برج مستحکم محسوب شده و برای شخص ثروتمند مال او حکم برج مستحکم را دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به مشکل تراشی خود انسان در میان همه مشکلات آخرت، اظهار داشت: امام حسن(ع) با ترسیم چنین موقعیتی برای ما، می فرماید که گاهی با تمامی این سختی خودمان برای خودمان با اعمال ناپسند، غل و زنجیر ساخته و موقعیت خویش را طاقت فرسا می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه با اشاره به این که انسان فقیر مطلق درگاه الهی است، تأکید کرد: انسان باید به این تفکر برسد که فقیر مطلق درگاه الهی است چرا که نقطه آغاز سقوط و گمراهی انسان، احساس غنا و بی نیازی است اما اگر خویش را فقیر درگاه الهی بدانیم قطعا همین احساس موجب رشد ما خواهد بود.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که برای هر قومی یک ریاضت مخصوصی وجود دارد، گفت: برای هر قومی ریاضت هایی وجود دارد مانند فقر و نداری؛ ولی ریاضت طلبه خوب درس خواندن است چرا که واقعا سخت است که از قبل نماز صبح بیدار شده و پس از عبادت، مشغول به درس و مباحثه باشید.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حضور طلاب با سواد در عرصه های مختلف، گفت: امروز حضور طلاب در بخش های مختلف علمی و اجرائی کشور در بالاترین سطح از نیاز است، چرا که طلاب با سوادی که از توانایی بالای مدیریتی و پاسخ گویی به تمامی سؤالات جوانان برخوردار باشند، کم و اندک است./949/302/ب2

ارسال نظرات