۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۷۳۸۹۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

آسیب ‌شناسی‌های پیرامون نماز مستمر باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت آسیب شناسی پیرامون نماز و به صورت مستمر گفت: گسترش نماز جماعت و نماز اول وقت از مهمترین راهکارهای تأثیرگذاری نماز است.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی  بعدازظهر امروز در همایش مدیران و رابطان اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: نماز یک غذا و نیاز روحی است.

وی نماز را بازدارنده خواند و افزود: نماز یک ضرورت و یک نیاز برای انسان است و ما باید با نماز نیاز روح خویش را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت بازدارندگی نماز، اظهار داشت: با ترویج و تبیین فرهنگ نماز باید گناه، خطا، فساد و لغزش را کم کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن نماز را موجب آرامش قلب انسان عنوان کرد و گفت: بیشتر کردن تأثیرگذاری نماز وظیفه اصلی رابطان نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت تبادل ‌نظر کردن راهکارهای اقامه نماز بین دبیران، اظهار داشت: رابطان نماز باید وظایف خویش را در رابطه با نماز و اقامه نماز در دستگاه‌ها بدانند، به کیفیت و کمیت و زمینه‌سازی اقامه نماز توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه رابطان نماز باید به‌ دنبال افزایش تأثیرگذاری نماز باشند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید تأثیرگذاری نماز را بیشتر کنید به سراغ کسی بروید که تأثیرگذاری بیشتری دارد.

امام جمعه موقت خرم آباد آموزش را از دیگر راهکارهای تأثیرگذاری بیشتر نماز عنوان کرد و افزود: آموزش آداب نماز، قرائت نماز و مقدمات نماز موجب بالابردن انگیزه نماز و افزایش تأثیرگذاری نماز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات عمده ما این است که انگیزه اعتقاد به نماز کم است، خاطرنشان کرد: باید ایمان و باور نماز بیشتر شود و افراد با اعتقاد نماز بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت سفارش و تذکر دائمی به امر نماز، بیان داشت: رابطان نماز در زمینه تأثیرگذاری نماز به بُعد کمی و بُعد کیفی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روزانه آسیب های جدیدی در حوزه نماز وارد می‌ شود، تأکید کرد: مسأله پژوهش بحث نماز باید به ‌صورت مستمر و دائمی باشد و آسیب شناسی پیرامون نماز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر تقویت نماز جماعت تأکید کرد و گفت: گسترش نماز جماعت و نماز اول وقت از مهمترین راهکارهای تأثیرگذاری نماز است./9459/202/ب2

ارسال نظرات