۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۷۳۸۲۷
استاد حوزه و دانشگاه؛

اعتماد به آمریکا از روی جهل غفلت و از روی آگاهی خیانت است

حجت الاسلام حائری زاده گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر غلط بودن برجام، مبنای روایی و قرآنی دارد، هم به لحاظ تئوری و هم عملی؛ در حدود دو سالی که این مذاکرات به طول انجامید، همواره معظم له می‌فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم و در نهایت هم تدبیر ایشان را‌، در نتایج مذاکرات شاهد بودیم.
سراب برجام

حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با واکنش مسؤولان کشومان در مقابل تمدید تحریم‌های ده ساله و نقض برجام از سوی آمریکا، بیان داشت: مسؤولان باید مطالبات مقام معظم رهبری که فصل الخطاب همه ما است، در نظر بگیرند و نقطه نظرات‌شان را با ایشان در میان بگذارند.

وی افزود: یک صدایی و اجماع و اینکه یک سیاست واحده را با نظارت و اشراف اتخاذ کنند، بهترین راهکار است، به دلیل اینکه سبب می‌شود تا از موضع‌گیری‌های اجتماعی و حاشیه‌ای که امکان دارد، تعدد و تکثر را به همراه خود داشته باشد، جلوگیری ‌کند.

حجت الاسلام حائری زاده در پاسخ به این سوال که طیفی غرب گرا در داخل کشور مدت‌ها بود با مطرح کردن بحث دوگانه خوب و بد (دموکرات و جمهوری خواه)، اعتماد خود را نسبت به آمریکایی‌ها توجیه می‌کردند، نقض برجام بدون حتی یک رأی مخالف چه پیامی برای آنها دارد، اظهار داشت: مثال غربی‌ها، به فرمایش مقام معظم رهبری، به مانند گرگ است که به هیچ عنوان نمی‌توان به لبخندها و وعده‌های‌شان اعتماد کرد؛ برجام عبرتی بود که بدانیم همه باید فرامین معظم له را فصل الخطاب قرار دهیم تا در مسائل دیگر یا موارد سیاسی، از بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری شود.

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این سؤال که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با نقض برجام چه ابزارهایی در اختیار دارد، گفت: ان‌شاءالله با تکیه بر اقتدار نظام اسلامی و زیر نظر مقام معظم رهبری، عاجلا یک تصمیم جدی و سیاست واحده‌ای در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

وی در رابطه با مهم ترین عبرت‌های برجام ابراز داشت: باید با توکل به خدا کارهای‌ لازم را تمامی عرصه‌ها انجام دهیم و از اعتماد نا به جا به دشمنان در این موارد پرهیز کنیم؛ که این اعتماد اگر جهلاَ باشد، از روی غفلت و اگر عمداَ باشد، قطعاَ خیانت است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همیشه و در همین جریان نیز فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و اگر هم پیمانی ببندد، پیمانش را نقض خواهد کرد، بر چه مبنا و اساسی است، بیان داشت: این فرمایش ایشان، مبنای روایی و قرآنی دارد، هم به لحاظ تئوری و هم عملی؛ در حدود دو سالی که این مذاکرات به طول انجامید، همواره معظم له می‌فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم و در نهایت هم تدبیر ایشان را‌، در نتایج مذاکرات شاهد بودیم./966/302/ب3

ارسال نظرات