۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۷۳۷۳۸
آیت الله طه محمدی:

ویژگی مدارا در رفتار آیت الله هاشمی برجسته بود

امام جمعه همدان با اشاره به جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: از ویژگی های مهم این عالم بزرگوار مدارا کردن بود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان با اشاره به لزوم صبر و بردباری در زندگی, اظهار داشت: باید بیاموزیم که چگونه اهداف  خود را در حالی که در برخلاف طبع ما است پیش ببریم.

وی با اشاره به جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: از ویژگی های مهم آیت الله هاشمی مدارا کردن ایشان است که بسیار ملموس است و انجام این کار در شرایطی که اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد بسیار سنگین است.

امام جمعه همدان ابراز داشت: زندگی با داشتن صفت مدارا بسیار لذت بخش است و داشتن رفتار توأم با مدارا کاری عاقلانه است چرا که گاهی اگر در برابر رفتاری موضعی اتخاذ شود سبب تنش می شود ولی مدارا فتنه را نابود می کند.پ

وی به آمار نگران کننده طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه اخلاق مدارا را کسی در ما نهادینه نکرده است و کسی نمی داند که مدارا در زندگی سبب استحکام و تقویت بنیان خانواده می شود.

آیت الله طه محمدی افزود: تشییع پیکر آیت الله هاشمی و حضور منسجم مردم در این مراسم نشان داد که مردم در داخل اختلافی ندارند و کشورهای غربی از این مساله ناراحت هستند.

وی خاطرنشان کرد: رابطه حکومت با مردم و همچنین مردم با حکومت باید بر اساس مدارا باشد و اگر حاکمان دینی با مردم مدارا کنند، زندگی مردم بدون هیچ مشکلی در صلح و آسایش انجام می شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به شکایات مردم نسبت به مالیات های سنگین، ابراز داشت: بسیاری از مردم نسبت به مالیات های سنگینی که برای آنها وضع شده ناراحت هستند.

وی افزود: به نظر می رسد که اداره مالیات از عهده افراد بزرگ و ثروت مند بر نمی آید و دیوار ضعفا را برای گرفتن مالیات کوتاه دیده است، در صورتی که باید رفتار با مردم در سایه مدارا باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: دولت نباید به قدری آب بها و هزینه حامل های انرژی را زیاد کند که قشر ضعیف کمرش بشکند، چرا که در موارد فشار اقتصادی در جامعه قشر ضعیف مورد فشار قرار می گیرد./979/202/ب2

ارسال نظرات