۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۷۳۵۲۰
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

لزوم توجه به روش های بدیع در بسط و گسترش فعالیتهای قرآنی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید به دنبال ایده و روش های جدید برای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه باشیم و اتحادیه مؤسسه های قرآنی باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان اظهار داشت: باید به دنبال ایده و روش های جدید برای بسط و گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه باشیم و اتحادیه مؤسسه های قرآنی باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

وی گفت: باید در کنار فعالیت های سنتی، اقدامی نو و جدید برای ورود قرآن به متن جامعه و اثرگذاری بیشتر آموزه های دینی در زندگی مردم انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تدوین سند چشم انداز فعالیت های قرآنی استان، گفت: تدوین سند چشم انداز حرکتی مثبت و اثرگذار است و نقشه راه را نشان می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقدامات ابتکاری و مخاطب پسند می تواند بدون هزینه زیاد بر اثرگذاری کارهای فرهنگی قرآنی بیافزاید، خاطرنشان کرد: پخش یک آیه قبل از اخبار سیمای مرکز آذربایجان غربی یک اقدام جدید است که بسیار نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: اعضای شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی برای یافتن روش های بدیع و نو در تبیین آموزه های قرآن کریم تمرکز کنند.

امام جمعه ارومیه از فعالیت مشاوران قرآنی دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: این اقدام موجب رونق فعالیت های قرآنی در ادارات می شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات مؤسسات قرآنی استان، گفت: اتحادیه مؤسسات علوم قرآنی استان مشکلات را احصاء کرده و برای بررسی و حل آنها به شورای گسترش فعالیت های قرآنی گزارش کند.

وحید وکیلی، مسؤول کارگروه قرآنی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به حل مشکل مکان مؤسسه های قرآنی استان، گفت: مؤسسه های قرآنی که مشکل مکان دارند در مساجد مستقر می شود.

وی به برنامه های اصلی کارگروه امور قرآنی استان اشاره کرد و گفت: این کارگروه ضمن هماهنگی با مشاوران امور قرآنی دستگاه های اجرایی، در راستای آمایش استانی و احصاء ظرفیت های قرآنی و همچنین تهیه سند دچشم انداز قرآنی استان تلاش می کند.

فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر لزوم مکان یابی مناسب و تجهیز مؤسسه های قرآنی بر اساس استانداردها تأکید کرد.

گفتنی است در این جلسه موضوع معافیت مالی مؤسسه های امور قرآنی از پرداخت بهای مصرفی آب، برق، گاز و همچنین معافیت از عوارض شهرداری و مالیات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با مسؤولان دستگاه های مربوطه جلسات هم اندیشی رای رفع این مشکلات برگزار شود.

جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان اذربایجان غربی با حضور اعضا در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات