۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۴۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

اسلام و ولایت فقیه مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی هستند

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: اسلام، ولایت فقیه و تربیت‌یافتگان مکتب دین مهم‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
حجت الاسلام نوري- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، چهارشنبه‌شب در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، با اشاره به اين مهم كه اين نظام سه ركن اساسي دارد، افزود: این ارکان شامل اسلام، ولايت فقيه و تربیت‌شدگان مكتب دين می‌شود.

وی اظهار کرد: به دلیل اعتقاد به دين مبين اسلام بود كه حركت امام راحل و شاگردانشان شكل گرفت و از همان ابتدا دين اسلام موتور محركه همه حركتهاي مردمی ‌بود و مردم هم بر اساس اعتقاد به مرجعيت و آموزه‌هایی ديني به ميدان آمدند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: در ابتداي نهضت، بحث حزب و جناح و منافع دنيوي مطرح نبود، درحالی‌که در طرف مقابل كه حكومت شاهنشاهي است در تمام زواياي حكومت تعمداً رگه‌هایی از بی‌دینی ديده می‌شد.

به گفته وی اگر بحث حزب و گروه و منافع حزبي در ابتدای نهضت اسلامی می‌بود اين حركتهاي انقلابي قطعاً در همان ابتدای انقلاب مصادره می‌شد؛ اما مردم به دلیل اينكه از امام شنیدند كه اسلام درخطر است به ميدان مبارزه آمدند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: در هشت سال دفاع مقدس هم مردان مرد اگر به‌صورت خستگی‌ناپذیر نقش‌آفرینی كردند به‌واسطه همين مباني اعتقادي، كلاسهاي اخلاق و جلسات ديني و حتي پخش نوارهاي سخنراني اساتيد اخلاق بود که سبب تقويت روحيه جهادي در بين آنها می‌شد.

وی ادامه داد: اگر محتواي دين را از نظام اسلام بگيريم چيزي از آن نمی‌ماند؛ چراكه شروع، بقاء، ادامه و شعارش بر اساس دين جلو آمده و اگر روزي مسؤولان از لحاظ ديني و اعتقادي ضعيف شوند مصيبت بزرگی به وجود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به ركن دوم نظام كه ولايت فقيه است، افزود: بعد از به وجود آمدن انقلاب ساختارهای آن در قانون اساسي اعم از مجلس خبرگان، شوراي نگهبان، ارتش، قواي نظامي و انتظامي مكتبي، با محور ولايت فقيه شكل گرفت تا جلوي نفوذ گرفته شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه اصحاب امام راحل و تربیت‌شدگان مكتب اهل بيت (ع) را ركن سوم نظام معرفي كرد و افزود: اين مردان مؤمن بودند كه پيام امام راحل را به جامعه رساندند و مردم را از نگاه ديني حضرت امام (ره) و اينكه بايد در مقابل ظلم ايستاد هر چند كه اذيت شد، آگاه كردند و به مصداق آيه شريفه «وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الأُمُورِ» ملازم ركاب امام راحل شده و دين اسلام را از غربت بیرون آوردند.

حجت‌الاسلام نوري گفت: این انقلاب پشتوانه‌اش اخلاص و ایمان شهدای بزرگي همچون شهيد غفاري و شهيد رجايي و همت و برونسي است كه بر پايه همين ايمان در برابر همه شکنجه‌ها ايستادند و بر دشمن پيروز شدند و قطعاً به بركت همين انسانهاي وارسته مردم قدردان اين عطيه الهي خواهند بود./202/9314/ب1

ارسال نظرات