۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۴۷۳۴۴۱
امام جمعه بابل:

نمازجمعه مظهر وحدت و همدلی در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نمازجمعه را مظهر وحدت و همدلی جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: دشمنان از حضور پرشور مردم در سنگر نمازجمعه واهمه دارند زیرا این سنگر مهم به جز ابعاد عبادی بصیرت افزایی آحاد مردم جامعه را برعهده دارد.
امام جمعه بابل در جلسه فعالان نمازجمعه امام جمعه بابل در جلسه فعالان نمازجمعه امام جمعه بابل در جلسه فعالان نمازجمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع نشست فرهنگی حامیان فرهنگ نمازجمعه در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اهمیت جایگاه نمازجمعه به لحاظ فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت این فریضه الهی از آن به عنوان یک قرارگاه مهم فرهنگی در هر منطقه فرمودند که این به لحاظ نقش اثرگذار نمازجمعه است.

وی افزود: نمازجمعه باید با  جهت دهی فرهنگی به مردم منطقه زمینه ارتقای فرهنگی و اجتماعی منطقه را فراهم کند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل نمازجمعه را مظهر وحدت و همدلی عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان از حضور پرشور مردم در سنگر نمازجمعه واهمه دارند زیرا این سنگر مهم به جز ابعاد عبادی مسائل سیاسی جامعه و بصیرت افزایی آحاد مردم را برعهده دارد.

وی ادامه داد: نمازجمعه به تنهایی رسانه ای قوی است که خداوند متعال در جامعه اسلامی از بیش از 1400 سال پیش آن را برای جامعه اسلامی تدبیر کرد و امروز با توجه به فناوری های پیشرفته ارتباطی و شبکه های گسترده رسانه ای باید پیام نمازجمعه به صورت گسترده انتقال یابد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به تلاش های انجام شده در ابعاد رسانه ای در نمازجمعه بابل، گفت: انتشار مداوم و هفتگی نشریه نمازجمعه بابل و به روز رسانی سایت و تلاش در حوزه فضای شبکه اجتماعی کاری پسندیده و در خور تحسین در ستاد نمازجمعه بابل است و باید این فعالیت ها گسترش بیشتری پیدا کند.

وی افزود: نمازجمعه دفع کننده فتنه های بزرگ از نظام اسلامی بود که از جمله آن فتنه گروهک های تروریستی در اوایل انقلاب و نیز فتنه سال 88 بود.

امام جمعه بابل با اشاره به ارتباط مستقیم جایگاه نمازجمعه با ولایت فقیه، تصریح کرد: نمازجمعه محفل باشکوه و محل اجتماع وحدت بخش مسلمانان در مصلا است که حول ولایت فقیه شکل می گیرد.

وی ادامه داد: نمازجمعه محل تزکیه و موعظه است تا مسلمانان جانشان را در پرتو ایمان در چشمه زلال نمازجمعه شستشو دهند و زمینه مرغبت به طاعت الهی و دوری از گناه در بین مسلمانان فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ابعاد سیاسی نمازجمعه و آگاهی بخشی افراد را در این سنگر مهم اسلام مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: نماز جمعه بعد از انقلاب مهمترین اثر را در حرکت بخشی جامعه اسلامی به جای گذاشت که از جمله آن بسیج مردم در 8 سال دفاع مقدس بود.

وی بر لزوم هوشیاری نیروهای انقلاب را در جریان سازی رسانه های دشمن علیه ارکان نظام اسلامی پرداخت و گفت: حمله به ارکان نظام اسلامی از سوی سرویس های اطلاعاتی اروپایی صادر شده است که شبکه تلویزیونی بی بی سی رسانه آغاز کننده این جریان محسوب می شود.

امام جمعه بابل با اشاره به طرح اختلاف افکنی در جامعه تا ایام انتخابات سال آینده از سوی دشمنان، تاکید کرد: حملات رسانه ای علیه قوه قضاییه از سوی رسانه های غربی به صورت هدفمند است و هوشیاری مسؤولان، آحاد جامعه به ویژه حوزه رسانه داخلی می تواند نقشه های آنان را برای ایجاد فتنه در انتخابات آینده ناکام گذارد./202/1313/ب1

ارسال نظرات