۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۴۷۳۴۳۴
در قالب یک دورهمی ادبی؛

برنامه «ماه نگار» برگزار شد

رقابت ادبى شعر، داستانک و نثرهاى کوتاه ادبى کودک، در قالب نخستين دورهمى «ماه نگار» برگزار شد.
ماه نگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستين دورهمى « ماه نگار» درتالار گفتگوى آموزشى مثل ماه برگزار شد.

در این مراسم بیش از صد نفر از کودکان نويسنده و نويسندگان کودک  با بیان شعر، داستانک و نثرهای کوتاه ادبی، به هنرنمايى پرداختند.

محمود پوروهاب که به عنوان استاد راهنما در این نشست مجازی حضور داشت، با اشاره به این اقدام خلاقانه، خاطرنشان کرد: برنامه ماه نگار، یک برنامه خیلی خوب و ابتکاری است. من گمان نمی‌کردم این قدر شرکت کننده داشته باشد، هنوز هم افرادی درصدد شرکت در مسابقه آن هستند و استقبال خوبی از این برنامه شده است و علاوه بر مسابقه، کارگاه آموزشی هم به حساب می آید و با نقد و بررسی هرچند کوتاه کارشناسان، می تواند جنبه آموزشی خوبی برای شاعران و کسانی که در پیاده روی شعر و داستان کودک قدم می زنند، داشته باشد.

وی افزود: مسلماً چنین تشکل مردمی وخودجوش، با سنین و دیدگاه‌ها و جهان بینی های مختلف و تبادل اندیشه و آشنایی از آثارهم، خیلی در اشاعه وپیشرفت ادبیات موثر است در واقع مثل یک کلاس وجلسه ای است که خیلی ها از هرکجای ایران با سنین و جنسیت مختلف در آن حضور پیدا می کنند.

پوروهاب هم چنین تصریح کرد: اگر مدیریت خوبی بر روی این نشست ها بشود، حتما افراد بی شماری را جذب می کند و بسیار مفید خواهد بود و در رشد ذوقی شاعران و نویسندگان به خصوص افراد تازه کار، تأثیر بسیاری خواهد داشت و باید از چنین حرکات خلاقانه ای حمایت صورت گیرد تا بتوانند قدم های بلندی در مسیر فرهنگ و ادب بردارند.

گفتنی است، کليه شعرها ، داستانک ها و نثرهاى کوتاه ادبى شرکت کنندگان در این مسابقه در سايت مثل ماه منتشر شده و آثار منتخب نيز پس ازداورى کارشناسان، اعلام خواهد شد.

بادآور می شود، اين برنامه به صورت هفتگى ، مستمر و در زمان يادشده ادامه خواهند يافت و برنامه بلند مدت و جذابى براى آن پيش بينى شده است./872/102/ب3

ارسال نظرات