۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۳۳۱۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

آیت الله هاشمی در دفاع از انقلاب هیچ گاه به خود تردید راه نداد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله هاشمی عمر بابرکت خود را صرف خدمت به انقلاب اسلامی کرد و هیچ گاه در این مسیر به خود تردید راه نداد، گفت: خدمات این شخصیت تراز اول انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
رحلت آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد تولیعصر(عج) تنکابن، از این شخصیت برجسته انقلاب به عنوان یار صدیق امام و رهبری یاد کرد و گفت: این شخصیت برجسته انقلاب عمر خود را در مسیر انقلاب و آرمان های نظام سپری کرد.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی سهم زیادی در انقلاب اسلامی داشت، افزود: این شخصیت برجسته سهم بزرگی در انقلاب اسلامی و عرصه های مختلف آن داشت.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که مبارزات و تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران آغاز نهضت انقلاب اسلامی غیر قابل انکار و فراموش است، تصریح کرد: این روحانی با سابقه، همه تلاش خود را برای صیانت ازارزش های انقلاب اسلامی به کار گرفت.

امام جمعه تنکابن از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یار صدیق امام و مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: علاقه شدید ایشان به مقام معظم رهبری بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان انقلاب ونظام را خنثی کرد.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در سنگرهای قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره به دنبال خدمت به انقلاب و نظام بود، تصریح کرد: ایشان تا آخرین لحظه دست از حمایت از انقلاب، نظام و رهبری نکشید و همواره در این خط حاضر شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی کارنامه درخشانی در عرصه های مختلف انقلاب دارد، افزود: در تاریخ پر فرازو نشسب انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات مؤثری را به این انقلاب ارائه کرد.

وی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه ای بزرگ برای انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد وگفت: حضور گسترده مردم در روز تشییع پیکر این شخصیت انقلابی نشان دهنده جایگاه ارزشمند آیت الله هاشمی نزد مردم است.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در عرصه های مختلف انقلاب به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی و عرصه سازندگی از اذهان مردم ایران فراموش نخواهد شد، بیان داشت: این شخصیت بزرگ اسلام در همه صحنه ها و عرصه های انقلاب شجاعانه و مدبرانه ایفای نقش کرد.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که دفتر زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی سرشار از خدمت و از خوگذشتگی در راه انقلاب و نظام اسلامی است، ادامه داد: تلاش های انقلابی این شخصیت اثرگذار انقلاب اسلامی الگویی ارزشمند برای نسل جوان جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره بر ضرورت وحدت و همدلی در جامعه تأکید داشت، گفت: مراسم تشییع پیکر این بزرگ مرد انقلاب نیز به نمادی برای وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران تبدیل شد.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران مبارزات علیه رژیم فاسد طاغوت رنج ها و مشکلات بسیاری کشید، خاطرنشان کرد: اما این مشکلات و محنت ها هیچ گاه موجب نشد این شخصیت مبارزه و نستوه از اهداف و آرمان های بلند انقلاب فاصله بگیرد.

امام جمعه تنکابن با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بسیار مؤثری در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی داشت، گفت: نام این شخصیت بزرگ انقلاب اسلامی، با انقلاب اسلامی گره خورده است و هر گاه نامی از انقلاب و دوران مبارزات به میان آورده می شود نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در اذهان تداعی می شود.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که آیت الله هاشمی عمر بابرکت خود را صرف خدمت به انقلاب اسلامی کرد و هیچ گاه در این مسیر به خود تردید راه نداد، افزود: خدمات این شخصیت تراز اول انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه تنکابن با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت های کم نظیری بود که سهم زیادی در عرصه های گوناگون انقلاب داشت، گفت: ایشان پس از رحلت امام خمینی (ره) در انتخاب رهبری و تقویت جایگاه ولایت فقیه نقش اساسی و تاثیرگذار داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: آن مرحوم همواره ثبات و بالندگی نظام اسلامی را به عنوان ثمره انقلاب مردم ایران مورد توجه داشتند و در این راه از هیچ کوشش و جانفشانی دریغ نکردند.

وی با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و دوستداران ایشان، اظهار داشت: یار دیرین امام راحل، انقلاب و رهبری همواره اهتمام بسیاری به وحدت ملی و تقویت ولایت فقیه داشتند و از رهبری به عنوان محور و اساس نظام مقدس پیروی و اطاعت می کردند.

حجت الاسلام پور اکبر به ابعاد مختلف شخصیت علمی، انقلابی و مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و بیان داشت: کتاب «تفسیر راهنما» ایشان جزء تفاسیر با عظمت و حائز اهمیت در عالم اسلام است که آن را در زندان های رژیم ستم شاهی پهلوی نوشته است و مورد تایید بسیاری از علما است.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار آیت الله خامنه ای ، شهید بهشتی و دیگر یاران امام راحل در دوران های سخت انقلاب همیشه در خط مقدم مبارزه با رژیم شاهنشاهی در کنار امام راحل بودند و انقلاب را در مسیر الهی خود قرار دادند./1317/202/ب3

ارسال نظرات