۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۷۳۲۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اصول اخلاق مدیریت در نهج‌البلاغه باید چراغ راه مسؤولان باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر به آموزه‌های والای نهج‌البلاغه، گفت: باید اصول اخلاق مدیریت در نهج‌البلاغه چراغ راه و دستور کار مسؤولان جامعه اسلامی باشد.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در آیین اختتامیه سومین دوره طرح بزرگ نورالثقلین، اظهار کرد: نهج‌البلاغه الگوی مناسبی برای تربیت فرزندان است.

وی افزود: اگر سخنان امیرمؤمنان علی(ع) مبنای زندگی انسان قرار گیرد جامعه ما به‌ مراتب دچار آسیب های کمتری می‌شود؛ چرا که توجه به آموزه‌های نهج‌البلاغه سبب تربیت بهتر فرزندان و ایجاد جامعه سالم می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: همچنین باید اصول اخلاق مدیریت در نهج‌البلاغه چراغ راه و دستور کار مسؤولان باشد؛ زیرا در نهج‌البلاغه به حسن اخلاق در کار و زندگی سفارش فراوانی شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: نهج‌البلاغه کتابی است که خاستگاه و سرچشمه فصاحت و بلاغت بوده و بلاغت آن در گفتار و کتابی دیگر ظاهر نشده است؛ لذا هنوز هم جامعه اسلامی به معرفی و شناخت بیش از پیش آن نیاز دارد.

وی اظهار کرد: از خلال خطبه‌ها و کلمات قصار نهج‌البلاغه می‌توان به حکمت های فراوانی دست یافت؛ زیرا در سخنان حضرت رنگی از کلام پروردگار جاری است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه مجموعه سخنان امام علی(ع) جولانگاه اندیشه و دیدگاه بصیرت است، خاطرنشان کرد: کلمات نهج‌البلاغه گویی از کاروان خدایی جدا شده و با روح انسان آمیخته است.

وی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از نهج‌البلاغه در برنامه‌ها و فعالیتهای فرهنگی و مذهبی، افزود: فعالیت در عرصه فرهنگ دینی حساس‌، کلیدی و زیربنایی است؛ ازاین‌رو باید متولیان فرهنگی در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه دنیا در سه مقوله اقتصاد، فرهنگ و سیاست در حال جهانی شدن و رقابت است، اظهار داشت: جهان در حال توسعه اقتصادی است؛ چراکه برای آنها یک فرصت و امتیاز محسوب می‌شود، در حالی که از سیاست جهانی گریزان بوده و تابع سیاست های کشور خود هستند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که دنیا می‌خواهد بر مردم سلطه فرهنگی پیدا کند و ارزشهای آن جامعه را از آنها بگیرد، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم با فرهنگ و اعتقادات خود زندگی کنیم؛ زیرا جامعه‌ای که باورش را از دست بدهد اصالتش را از دست داده و جامعه‌ای که اصالتش را از دست بدهد بی‌ارزش است.

وی با اشاره به اینکه در این میان نقش خانواده‌ها در تربیت مبتنی بر فرهنگ اسلامی فرزندان بسیار ویژه است، افزود: خانواده رکن اصلی جامعه بوده و رسالت اصلی آن تربیت صحیح فرزندان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه خانواده به‌ عنوان اصلی‌ترین شعار اجتماعی مطرح بوده و در روایات و آیات قرآن کریم از جایگاه رفیع و ویژه‌ای برخوردار است، گفت: خانواده کانون اصلی تکوین شخصیت انسان است؛ از این‌ رو باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان باشیم تا خدشه‌ای به آن وارد نشود./9314/202/ب2

ارسال نظرات