۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۲۳۳
مدیر حوزه های علمیه استان کرمان:

شواهد تاریخی به خوبی بیانگر مبارزات و تلاش های آیت الله هاشمی در راه اسلام و انقلاب است

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان با بیان این که شواهد تاریخی به خوبی بیانگر مبارزات و تلاش های آیت الله هاشمی در راه اسلام و انقلاب است، گفت: این عالم بزرگوار در مبارزات قبل از انقلاب، سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرده و خم به ابرو نیاوردند و هرگز از آرمانشان دست برنداشتند.
حجت الاسلام حسین الله وردی مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان

حجت الاسلام حسین الله وردی، مدیر حوزه های علمیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با عرض تسلیت به مناسبت در گذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در زمینه سوابق و وجوه برجسته شخصیت وی، اظهار داشت: حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی با آن شخصیت ویژه و انقلابی ای که داشتند برای افراد به عنوان یک شخصیت کم نظیر مطرح شدند چنانکه ویژگی های خاص شخصیتی ایشان حاکی از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه برای تربیت افراد بود، زیرا تربیت طلاب در حوزه های علمیه برخواسته از مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی بیان داشت: شخصیت کم نظیر آقای هاشمی رفسنجانی نشان داد که حوزه های علمیه ظرفیت تربیت افرادی با چنین ابعاد شخصیتی مختلف را در خود دارد چراکه خود ایشان نیز در صحبت های گذشته شان اشاره داشتند که با رفتن به حوزه علمیه قم، زندگی و نگرش ایشان تغییر کرد.

حجت الاسلام الله وردی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی قبلا در سخنانشان اشاره کرده بودند که رهبر معظم انقلاب، رهبر و من رهرو ایشان هستم، از این رو باز هم می توان فهمید که ساختار حوزه های علمیه در رابطه بین استاد و شاگرد، مراد و مرید، مأموم و امام و رهرو و راهبر به گونه ای عمل کرده که چنین شخصیتی را در خود تربیت کرده است.

وی ابراز داشت: از آنجا که شروع مبارزات ایشان مصادف با سال تولد من است، سخنانم از مبارزات ایشان در سالهای قبل از انقلاب، برگرفته از شواهد کتبی و شفاهی تاریخی است زیرا شواهد تاریخی بیانگر مبارزات و تلاش های ایشان در راه اسلام و انقلاب است.

این مقام مسؤول عنوان داشت: شواهد تاریخی به خوبی نشان می دهد که ایشان در مبارزات قبل از انقلاب، سخت ترین شکنجه ها را تحمل کرده و خم به ابرو نیاوردند و هرگز از آرمانشان دست برنداشتند.

وی در رابطه با مسؤولیت های ایشان در دوران بعد از انقلاب، افزود: نوشته ها، تصاویر و فیلم های بعد از انقلاب نیز حاکی از خدمات ایشان به نظام و انقلاب است، چنانکه در اوایل انقلاب با عضویت در شورای انقلاب و سپس در دولت موقت سعی کردند به خوبی ایفای نقش کرده و مسؤولیتشان را انجام دهند.

حجت الاسلام الله وردی ادامه داد: آقای هاشمی رفسنجانی در جنگ تحمیلی نیز سخت ترین مسؤولیت ها را بر عهده داشتند که همه اینها بیانگر ظرفیت شخصیتی ایشان بود چرا که تربیت یافته در بستر حوزه های علمیه بودند.

مدیر حوزه های علمیه کرمان در رابطه با چگونگی تجلیل از سوابق آقای هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: ما در زمینه تجلیل از بزرگان و تبیین ابعاد شخصیتی آنان هم در آیاتی که در مورد پیامبر(ص) و انبیاء آمده و هم در احادیث و روایات تأکید شده ایم چرا که بازگو کردن این مسائل برای نسل های آینده از جهت آشنایی با ظرفیت و بستر سازی های مکتب اسلامی، ضروری است اما توجه داشته باشیم که طبق احادیث از غلو در آنها باید بپرهیزیم.

وی در پایان تشریح کرد: پرهیز از غلو و بیان واقعیت از اصول اساسی تبیین شخصیت بزرگان است که خوشبختانه گفته ها، نوشته ها و تصاویر مؤید خوبی برای شرح واقعیت ها است و الحمدلله آقای هاشمی رفسنجانی از این مؤیدات کم ندارند./9703/302/ب2

ارسال نظرات