۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۰۷۵
آیت الله مجتهد شبستری:

شفافیت مفاسد مالی و حقوق های نجومی مطالبه مردم از مسؤولان است

امام جمعه تبریز گفت: وظیفه مسؤولان عملکرد شفاف و مطابق قانون است، امروز مردم نسبت به مسؤولان دچار شبهه هستند، باید با شفاف سازی اعتماد مردم را جلب کنند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگاران، با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی، اظهار داشت: شرایط امروز کشور اتحاد هر چه بیشتر مسؤولان را می طلبد.

وی با بیان اینکه شفافیت و صداقت از توصیه های دین اسلام و لازمه عملکرد مسوؤلان در نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: بررسی حقوقهای نجومی و شفافیت در این مسأله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و خواست ملت عزیز ایران است، بنابراین مسؤولان باید حقوقهای نجومی را بررسی و نتیجه را به سمع مردم برسانند.

امام جمعه تبریز شفافیت مالی مدیران و مسؤولان کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ مسؤولان نظام اسلامی باید با مردم صادق باشند و جامعه را نامحرم از مسائل کشور ندانند، مخالفت نماینده دولت با طرح مجلس در شفافیت مالی مدیران و مسؤولان کشور جایی ندارد.

وی با بیان اینکه دین اسلام توصیه به صداقت و یک رویی دارد، تصریح کرد:  وظیفه مسؤولان کشور آن است که در عین شفافیت با مردم صداقت داشته باشند، عمل صادقانه، شفاف و خداپسند وظیفه شرعی، عقلی، عرفی و قانونی مسؤولان است، با وجود مفاسد اقتصادی مردم انتظار شفافیت بیشتر دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مفاسد اقتصادی به ویژه حقوق های نجومی شایسته نظام اسلامی نیست، با وجود شبهات و تخلفات مالی در کشور مردم انتظار رسیدگی و اعلام نتیجه آن را دارند،

وی با بیان اینکه بهترین دفاع و تبلیغ برای نظام اسلامی عملکرد مطلوب و مناسب مسؤولان است، خاطرنشان کرد: دولت نیز باید عملا پای کار بیاید و درستکاری خود را نشان دهد و با حقوق های نجومی برخورد کرده و خاطیان را مجازات کند و با شفافیت کامل اعتماد مردم را جلب کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: قوای مجریه و قضاییه نباید مسائل را به هم گره بزنند و به دنبال آن باشند که چه کسی ابتدا باید شفاف سازی کند، وظیفه مسؤولان عملکرد شفاف و مطابق قانون است، امروز مردم نسبت به مسؤولان دچار شبهه هستند، باید با شفاف سازی اعتماد مردم را جلب کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید به مطالبه مردم در شفاف سازی مسائل مالی توجه کند و به وظیفه خود عامل باشد، گفت: مطالبه جامعه شفاف شدن مباحث مالی و محاکمه مفسدان اقتصادی و بازگشت مبالغ به بیت المال است، از این رو دولت باید مصادیق این شفافیت تشخیص داده و به وظیفه خود عمل کند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات