۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۷۲۹۹۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگی برای نظام اسلامی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه بزرگی برای نظام اسلامی دانست و گفت: او به عنوان شخصیتی مجاهد و عالمی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، امروز در درس اخلاق خود در این حوزه علمیه ضمن تسلیت به مناسبت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) ایشان را شخصیتی نمونه برای زنان مسلمان توصیف کرد و گفت: امروز بانوان جامعه اسلامی باید این بانوی ارزشمند جهان اسلام را الگوی خود قرار دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران علم توأم با اخلاص را تمییز دهنده انسان و ملائک دانست و افزود: قبولی اعمال انسان در گرو داشتن اخلاص است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی لزوم زدودن ناخالصی ها از دل را یادآور شد و با بیان معانی فتنه، افزود: از معانی فتنه ذوب ناخالصی ها و از بین رفتن آن ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران مقام اخلاص را مقامی بالا و عظیم اعلام کرد و گفت: وقتی انسان به چنین مقامی برسد همان زمانی است که خداوند او را خواهد پذیرفت و اعمال او مقبول حضرت حق خواهد بود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان خاطرات مرحوم میرزای شیرازی به عمق اخلاص ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان مرجعیت را بر خود حرام می دانستند تا زمانی که آقا حسن نجم آبادی تشریف داشتند و این نشان از اخلاص و تواضع این شخصیت بزرگ است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: با اصرار سایر علما وی مرجعیت شیعه را پذیرفت به همین دلیل با قطرات اشک و خوف از خداوند متعال پای در این عرصه گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در بخش دیگر از سخنان خود رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه بزرگی برای نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: او به عنوان شخصیتی مجاهد و عالمی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر به وجود از خودگذشگی و روحیه فداکاری در شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: تلاش ایشان در به رهبری رساندن آیت الله خامنه ای و تبعیت خود او از ایشان ستودنی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، درایت و آینده نگری آیت الله هاشمی رفسنجانی را بسیار با ارزش و قابل ستودن توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان شخصیتی هوشمند و آینده نگر بود که عمر خود را وقف انقلاب و اسلام کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران آیت الله هاشمی رفسنجانی را یار دیرین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بیان و تاکید کرد: حمایت ما از ایشان مبنی بر حمایت رهبری از شخصیت ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی به مظلومیت شهید بهشتی در دوران حیات خود اشاره کرد و افزود: شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی همیشه آماج تهمت ها بوده و مظلوم واقع شده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به پیام تسلیت مقام معظم رهبری درباره ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و تصریح کرد: هوشیاری رهبری درباره تفرقه افکنی دشمنان از رحلت آیت الله هاشمی قابل توجه است.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را ثمره حوزه های علمیه دانست و گفت: درود خدا بر حوزه های علمیه در قبال پرورش چنین شخصیت های بزرگی که در تاریخ اسلام تأثیرکذار بوده اند./950/202/ب2

ارسال نظرات