۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۹۶۲
آیت الله علما تأکید کرد؛

لزوم تحکیم روابط حوزه علمیه و آموزش و پرورش

آیت الله علما با اشاره به لزوم تحکیم روابط حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: جوانان سرمایه های ارزشمند کشور هستند و امید آینده کشور به تربیت این جوانان و ظهور متخصصان در عرصه های مختلف است.
گردهمایی گردهمایی گردهمایی گردهمایی گردهمایی گردهمایی گردهمایی گردهمایی گردهمایی گردهمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در گردهمایی کمیته های همکاری حوزه و آموزش و پرورش، ابراز داشت: پیش از انقلاب بزرگان و علمای دین برای ارتباط با آموزش و پرورش تلاشهای بسیاری داشتند اما رژیم منفور شاهنشاهی اجازه فعالیت به جامعه روحانیت نمی داد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه امروز با شکل گیری انقلاب اسلامی ارتباط میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به راحتی امکان پذیر است، در حالی که در گذشته این شرایط مهیا نبود و اجازه حفظ ارزش های اسلامی در مدارس را نیز نمی دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان باید در این راه همت بیشتری بکار ببندند و ارتباط میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش را بیشتر و عمیق تر کنند.

وی تأکید کرد: جوانان سرمایه های ارزشمند کشور هستند و امید آینده کشور به تربیت این جوانان و ظهور متخصصان در عرصه های مختلف است، زیرا در صورتی که کشور در این زمینه پیشرفت نکند مورد سلطه استثمارگران و مستکبران قرار می گیرد.

آیت الله علما ادامه داد: تاکنون کارهای خوبی در زمینه ارتباط حوزه و آموزش و پرورش صورت گرفته است و امید است این روند تداوم داشته و با قدرت بیشتری پیگیری شود.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: در صورتی که در تربیت صحیح متخصصان آینده کشور دقت صورت نگیرد، همچون گذشته شاهد شکل گیری قراردادهای ننگین متعددی خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان مطرح کرد: امید است با تربیت صحیح اخلاقی، دینی و علمی دانش آموزان شاهد رشد و تعالی بیش از پیش سیستم آموزشی کشور و تربیت نسلی ممتاز باشیم./857/202/ب2

ارسال نظرات