۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۷۲۹۱۵
دبیر اجرایی کنگره شهدای خراسان جنوبی:

کنگره شهدای خراسان جنوبی در سال 97 برگزار می‌شود

دبیر اجرایی کنگره شهدای خراسان جنوبی با بیان اینکه نخستین کنگره شهدای خراسان جنوبی در مهرماه سال 97 برگزار می‌شود، گفت: برای هر چه بهتر رسیدن به اهداف ساختاری کنگره شورای سیاست‌گذاری به ریاست نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی، دبیر اجرایی کنگره شهدای خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نخستین کنگره شهدای خراسان جنوبی در مهرماه سال 97 برگزار می‌شود، اظهار داشت: برای هر چه بهتر رسیدن به اهداف ساختاری کنگره شورای سیاست‌گذاری به ریاست حجت الاسلام والمسلین عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری در استان برگزار شده که کلیات این کنگره شامل وظیفه و سیاست‌ها، راهبردها و اهداف عملیاتی ترسیم شده است، ستاد اجرایی کنگره شهدا شامل 5 کارگروه اقشار، پشتیبانی مالی و برنامه‌ریزی، فرهنگی و اجتماعی، حفظ آثار و رسانه است.

دبیر اجرایی کنگره شهدای خراسان جنوبی افزود: هر سال 4 استان مسؤولیت برگزاری کنگره شهدا را بر عهده دارند که برای نخستین‌بار کنگره ملی و استانی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در پایگاه‌های مقاومت بسیج هرساله برگزار می‌شود، تصریح کرد: یادواره شهدا به صورت وسیع هر 2 سال از سوی یکی از حوزه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال 93 حدود 217 یادواره شهدا و در سال جاری تاکنون 317 یادواره شهدا در استان برگزار شده که نشان افزایش برگزاری یادواره‌ها دارد، ادامه داد: بیش از 90 درصد از برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح پایگاه‌های مقاومت بوده است.

دبیر اجرایی کنگره شهدای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حضور جوانان در برگزاری یادواره‌های شهدا پررنگ بوده است، گاهی در برخی مواقع 100 درصد هزینه برپایی یادواره شهدا بر عهده خود مردم است.

اسماعیلی با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم و جوانان برای بیمه شدن از فرهنگ شهدا باید بهره ببرند، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 814 پرونده شهید در استان خراسان جنوبی وجود دارد./202/880/ب1

ارسال نظرات