۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۷۲۷۱۸
کارشناس سیاسی:

آمریکا به دنبال تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری است

کارشناس سیاسی گفت: آمریکا برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری قصد دارد با فضاسازی و تأثیرگذاری عده ای را در داخل همراه خود کند.
انتخابات

محمدجعفر فلسفی، کارشناس سیاسی و فعال فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به خواسته ها گفت: آمریکایی ها تحریم های اقتصادی را اهرمی برای تغییر رفتار نظام اسلامی قلمداد که در برجام به دنبال آن بودند.

کارشناس سیاسی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته های آمریکا در طی مذاکرات دو رویکرد داشت، ابراز داشت: یک رویکرد طرح «بُرد ـ بُرد» از سوی رییس جمهور و همفکرانش بود و دیگری رویکرد مقاومت در برابر تحریم ها و فشارها براساس توانمندی های داخلی و گسترش ارتباط با کشورهای خواهان ارتباط حسنه با نظام اسلامی است.

این فعال فرهنگی گفت: اعتماد به آمریکا در برجام نه تنها سودی نداشت بلکه زیان های متعددی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت و بحث هسته ای زمینه و آغازی برای رسیدن آمریکا به دیگر اهداف درازمدت است.

فلسفی با بیان رو شدن دست آمریکا در مسأله برجام و گرایش به فعالیت های شیطنت آمیز جدید خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر اقدامات آمریکا هوشیار است و مسؤولانی که در گذشته بر مذاکره اصرار داشتند اکنون حرفی برای گفتن ندارند و قطعا آمریکا با آمدن ترامپ افزون بر ادامه دادن مسیر گذشته برجام در پی ایجاد فضای جدید است.

وی با اشاره به این که موفقیت ترامپ در ایجاد فضای جدید و اعمال تحریم ها بعید است، عنوان کرد: روسیه نقطه مقابل اهداف آمریکا است و موفقیت ترامپ در اعمال فشارهای اقتصادی منوط به تحریم های جانبه و همراهی اعضای شورای امنیت خواهد بود که چنین امری هر گز رخ نخواهد داد.

این کارشناس سیاسی به اعتراف روس ها مبنی بر فریب خوردن از آمریکا برای اعمال تحریم ها و صدور قطع نامه علیه نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این اعتراف و شفاف سازی موضع به سود جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که مانع از عمومیت تحریم ها خواهد شد.

فعال فرهنگی همراهی روسیه با آمریکایی ها در مسأله برجام را نتیجه فضاسازی و جوسازی های صورت گرفته آمریکا در زمینه تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای است که این ترفند برای روس ها هویدا شد و در بحران سوریه شاهد همراهی آن با محور مقاومت و جوابدهی مناسب هستیم.

فلسفی با بیان این که آمریکا در انتخابات سال آینده کشورمان در پی فضاسازی برای تحت تأثیر قرار دادن عده ای در داخل است، ابراز داشت: در صورتی که دولتی در کشور سرکار آید که در برابر زیاده خواهی های آمریکا مقاوم و مطالبات رهبر معظم انقلاب را در عمل سرلوحه قرار دهد شاهد تبدیل تهدید ها به فرصت ها خواهیم بود./302/9456/ب1

ارسال نظرات