۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۷۲۶۶۰
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز خبرداد؛

برگزاری سه دوره تدریس کتب شهید مطهری با محوریت بصیرت

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز با تشریح ویژه برنامه های این حوزه در بخش های تهذیبی، علمی، بصیرتی و سیاسی، گفت: در زمینه بصیریتی و سیاسی سه دور تدریس کتب شهید مطهری برنامه ریزی شده است.
دوره «مدیریت زمان» در حوزه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز

حجت‌الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که کادر اجرایی این حوزه علمیه پیش از آغاز سال تحصیلی چشم انداز خود را ترسیم کرده است، ابراز داشت: این کادر برای ترتیب انقلابی و براساس سیره اهل بیت(ع) به همه ابعاد تهذیبی، علمی، بصیرتی و سیاسی توجه کرده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه امام خامنه ای اهواز در زمینه بصیریتی و سیاسی سه دور تدریس کتب شهید مطهری برنامه ریزی شده و هاشم گلپایگانی استاد این دوره است، گفت: این دوره ها طلاب به صورت منظم و منسجم سه یا چهار کتب این شهید فرا می گیرند و در ادامه توسط مدیران پایه مورد ارزیابی و پیگیری قرار می گیرند.

این مقام مسؤل با اشاره به این که حوزه علمیه امام خامنه ای اهواز از سه بخش مقدمات، سطح یک و دو برخوردار است و برای هرکدام از آنها در موضوع تهذیب به صورت هفتگی جلسه اخلاق برگزار می کند، ادامه داد: سعی شده که در حوزه اخلاق از اساتید ویژه کشوری و استانی دعوت بعمل آید تا اخلاق محمدی در زندگی طلاب جاری شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز با اشاره به موضوع آموزشی و پرداختن به امور عادی این بخش، افزود: برای تربیت اساتید حوزه علمیه از بین طلاب با استفاده از اجرای کارگروه، کارگاه و مشاورات با هدف تعمیق هرچه بیشتر هدفگذاری شده است.

حجت الاسلام جزایری بیان داشت: ویژه ترم دوم در بخش پژوهش به دنبال اجرای جشنواره علمی هستیم تا شاهد تربیت محقق و پژوهشگر در مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز جهت کمک به تعمیق فضای علمی و پژوهشی باشیم.

وی با بیان این که از نظر سخت افزاری، فضای حوزه علمیه در سال جاری 150 متر مربع افزایش پیدا کرده و همچنین با تأسیس کتابخانه بزرگ به دنبال تجهیز آن هستیم، گفت: در هفته گذشته نیز آئین تلبس 10 طلبه توسط آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد.

این مقام مسؤل برگزاری برنامه پیاده روی دسته جمعی اربعین حسینی، برگزاری برنامه های مناسبتی دینی و مذهبی را از دیگر فعالیت های مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز برشمرد./9453/302/ب3

ارسال نظرات