۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۷۲۵۹۰
آیت الله موسوی اصفهانی:

وظیفه تبیین دین و حراست از حریم معارف الهی بر عهده طلاب و حوزه های علمیه است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: پس از دوران ائمه(ع) وظیفه تبیین دین و حراست و پاسبانی از حریم معارف الهی بر عهده طلاب و حوزه های علمیه است و خداوند در این مسیر حوزه های علمیه را یاری کرده است.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درهمدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه های علمیه استان همدان شب گذشته در مراسم عمامه گذاری در میلاد امام حسن عسکری(ع) در حوزه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه روحانیت، اظهار داشت: تبلس به لباس روحانیت نقطه عطفی در زندگی طلبگی است.

وی با اشاره به جایگاه و ضرورت تبلیغ در حوزه، خاطرنشان کرد: مسأله تبلیغ یکی از موارد مهم در زندگی طلبگی است و طلبه در این مقطع پای خود را در جای پای انبیاء قرار می دهد و باید بداند که مسؤولیت سنگینی در این زمینه دارد.

آیت الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: در هر مجموعه ای نقایصی هم وجود دارد که نباید همه تمرکز خود را برای آنها قرار دهیم بلکه باید با توجه به نقاط قوت، نقائص را برطرف کنیم و حوزه علمیه نیز از این مسأله مستثنی نیست.

وی با اشاره به توفیق سربازی امام زمان(عج)، یادآور شد: نفس طلبه شدن برای یک فرد توفیقی بزرگ است و انسان باید برای درک نعمت های خداوند شکرگزار واقعی باشد.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان تصریح کرد: پس از دوران ائمه(ع) وظیفه تبیین دین و حراست و پاسبانی از حریم معارف الهی بر عهده طلاب و حوزه های علمیه است و خداوند در این مسیر حوزه های علمیه را یاری کرده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده درست از فرصت های زندگی طلبگی، خاطرنشان کرد: شکرگزاری حقیقی از نعمت های خداوند در زندگی طلبگی در دو مصداق استفاده از فرصت های زندگی طلبگی و همچنین توجه به رفتار و کردار ظهور و بروز دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: طلاب برای جلب توفیق الهی و درک انوار قدسی باید ارتباط خود را با خداوند محفوظ و مستحکم کنند و لازم است انسان برای تقویت ارتباط خود با خداوند تلاش کند.

وی در پایان با بیان این که گناه و آلودگی به معاصی انسان را از هدف اصلی دور نگه می دارد، گفت: هیچ چیز مانند گناه انسان را از راه درست و حقیقی باز نمی دارد و باید دانست که اصرار بر گناه سبب سیاهی دل و سردی انسان نسبت به اهداف والای زندگی نمی شود./979/202/ب2

 

 

 

 

ارسال نظرات