۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۷۲۵۸۰
امام جمعه دامغان:

روحانیان در بازی های سیاسی انتخابات غرق نشوند

امام جمعه دامغان در جمع علما و روحانیان این شهرستان گفت: در انتخابات سال آینده باید همچون گذشته هدف ما حضور عقلانی، آگاهانه و حداکثری مردم باشد، به عنوان روحانی هرگز نباید در بازیهای سیاسی انتخابات غرق شویم یا زیر پرچم، جناح، دسته و یا نامزد خاصی قرار بگیریم.
امام جمعه دامغان مجمع  علمای دامغان مجمع  علمای دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست مجمع علمای این شهرستان که شب گذشته به میزبانی حوزه علمیه امام کاظم(ع) دامغان(مدرسه آقا) و با حضور بیش از 100 نفر از علما، اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیان برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: علما وارثان انبیاء و ائمه اطهار در جامعه هستند، بسیاری از آنان با تکلیف‌مداری و عمل به وظیفه ذاتی خود دینشان را به اسلام، تشیع و مسؤولیت خطیری که برعهده دارند ادا کرده‌اند.

امام جمعه دامغان خطاب به روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه این شهرستان گفت: علمای شیعه همواره در طول تاریخ در وسط میدان بوده‌اند و بدون ترس و واهمه از مستکبران و ظالمان و زیاده‌خواهان، دین، قرآن و احکام و ارزش‌های اسلام ناب محمدی را حفظ نموده، ترویج و تبلیغ کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه حضور مردم بصیر ما در صحنه‌های مختلف به برکت روشنگری و آگاهی بخشی علما است، تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی هرجمعه شاهد حضور قریب به 900 امام جمعه در سنگر پرصلابت نماز جمعه است، این حضور آگاهانه و صفوف به‌هم فشرده است که دین را حفظ می‌کند و علما همچون باغبانی پرتلاش آب را در بستر زمین معنوی اجتماع جاری می کنند تا جامعه شاهد رشد درختانی پربار باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اضافه کرد: یازدهمین امام شیعیان می فرماید، عالمی که خویشتن‌دار است، هوی نفس ندارد، عادل و مطیع فرمان مولی است برعوام جامعه است که در عصر غیبت از آنها تقلید کنند؛ همانا امروز حوزه‌های علمیه به عنوان دستگاه معنوی پرورش دهنده علمای دین، مأمن و مأوای اندیشه شیعه و امید حال و آینده جامعه اسلامی هستند.

کلام روحانیان امیدآفرین و وحدت بخش باشد

عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم به مردم جامعه اسلامی امید بدهیم، گفت: در جامعه حقایق و مشکلاتی همچون رکود بازار، بیکاری، تنگناهای اقتصادی، مشکلات خانوادگی، طلاق و امثال آن وجود دارد اما علما و خطبا باید دستاوردها و موفقیت‌ها را نیز بیان کنند، نباید بر طبل اختلافات بکوبیم، زیرا جامعه ما از تفرقه و دودستگی ضربه می‌خورد.

امام جمعه دامغان با یادآوری این مهم که کلام و عمل روحانیان و علمای ما باید وحدت بخش و عامل اتحاد ملت باشد، خاطر‌نشان کرد: وحدت به معنای دست برداشتن ما از اصول و مبانی شیعه نیست، ما برمبانی خود ایستاده و معارف و سیره قولی و عملی اهل بیت(ع) را تبلیغ می‌کنیم، معنی وحدت این است که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی امروز دشمن واحدی به نام استکبارجهانی و جریان های تکفیری و وهابی دارند.

داعش وسیله‌ای برای تخریب چهره اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان داعش و گروه‌های تکفیری را زائیده اندیشه شیطانی نظام سلطه و مبتنی بر اصل تفرقه و نفاق دانست و افزود: همه این گروه‌ها با هدف تخریب چهره اسلام به وجود آمده‌اند، آنها با نام و پرچم اسلام قتل عام می کنند و سر می‌برند و فساد می‌کنند تا دین محمد(ص) را بدنام کرده و جلوی رشد روز افزون پیروان اسلام ناب را بگیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در ادامه سخنان خود نظم را از ویژگی‌های ضروری برای طلاب و روحانیان عنوان و خاطر‌نشان کرد: علما و روحانیان جمعیت تأثیر‌گذار و هدایت‌گر جامعه هستند، همانا وجود نظم در اعمال، رفتار و اقوال علما نفوذ کلام وعاظ را در بین مردم دو چندان می‌کند.

امام جمعه دامغان با اشاره به انتخابات مهم پیش‌رو و تحرکات و برنامه‌ریزی‌های دشمن از هم‌اکنون برای ایجاد نفاق و فتنه اظهار داشت: در انتخابات سال آینده باید همچون گذشته هدف ما به عنوان روحانی تشویق و ترغیب مردم و حضور عقلانی، آگاهانه و حداکثری ملت در این صحنه مهم و تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه روحانیان باید از جبهه‌گیری عریان در انتخابات پرهیز کنند و به ارائه طریق صحیح برای مردم بپردازند، تصریح کرد: به‌عنوان روحانی هرگز نباید در بازیهای سیاسی انتخابات غرق شویم یا زیر پرچم، جناح، دسته و یا نامزد خاصی قرار بگیریم.

گفتنی است، در این نشست ضمن قدردانی از خدمات حجت الاسلام والمسلمین توحیدی فر دبیر پیشین مجمع علمای شهرستان دامغان، حجج‌اسلام احمد فؤادیان، احمد عالیشاهی، محمدحسن مظهری، سید محمد شمسی‌پور، عباسعلی جیرانی، سید جعفر میرعلی‌اکبری، مهدی عبیری، حسین صبوری، مرتضی میرکو و سید علی‌اکبر میرزاخانی به‌عنوان اعضای جدید شورای مرکزی این مجمع انتخاب و مقرر شد دبیر جدید مجمع علمای دامغان از بین اعضای ذکر شده انتخاب شود./977/202/ب2

ارسال نظرات