۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۷۲۵۶۱
امام جمعه بستان آباد:

قیام ۱۹ دی پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

حجت الاسلام رضوی با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی ماه مردم قم، گفت: حادثه ای ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که پیروزی انقلاب را تسریع بخشید و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی ماه مردم قم، اظهار داشت: حادثه ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که پیروزی انقلاب را تسریع بخشید و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه قیام ۱۹ دی سال۵۶ که به مناسبت توهین مطبوعات رژیم ستمشاهی، به حضرت امام راحل صورت گرفت، اقدامی هوشمندانه و به موقع بود که از طرف مردم قم صورت گرفت و در ادامه با یاری مردم تمام کشور انقلاب را به پیروزی رساند، افزود: این اقدام بزرگ مردم قم انقلاب را به سمت پیروزی هدایت کرد.

حجت الاسلام رضوی ۱۹ دی را زمینه ساز خیزش عمومی ملت بر علیه رژیم ستم شاهی و در نتیجه ریشه کن شدن این رژیم طاغوتی دانست و بیان داشت: خیزش ۲۹ بهمن مردم تبریز که در چهلم شهدای ۱۹ دی قم برگزار شد به این اتفاقات تداوم بخشید تا آنکه رژیم طاغوتی پهلوی سست و نابود شد.

وی با بیان اینکه ۱۹ دی شروع طغیان خروش یک ملت بزرگ بود، تصریح کرد: زمانی که رژیم منحوس پهلوی مشاهده کرد که امام خمینی(ره) در میان ملت نفوذ و جایگاه خاصی دارد و در رساله عملیه خود سلطنت را غیرشرعی دانسته است، نتوانست تحمل کند و دستور نگارش مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» را داد در آن به امام توهین کرد.

امام جمعه بستان آباد ادامه داد: در این مقاله به طور صریح بی حجابی فضیلت و حجاب کهنه پرستی و ارتجاع سیاه معرفی شده بود و قیام پانزده خرداد 1342 به عنوان توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود، با پخش سراسری روزنامه اطلاعات اولین واکنشها آغاز شد و طلاب جوان، پس از خواندن مقاله، به خشم آمدند و قیام ۱۹ دی شکل گرفت.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ایران حاکمان ظالم و ستمگر که به مقابله با دین و مردم پرداختند همواره مورد نفرت مردم بودند و عاقبت خوشی نصیبشان نگردید، اما رهبران الهی همچون امام خمینی(ره)  که یگانه هدفشان اجرای احکام الهی بود از سوی مردم تکریم و تعظیم شده و حتی پس از مرگ نیز از آنها به نیکی یاد می شود.

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه ملت ایران همیشه هوشیار بوده و در برابر توطئه دشمنان اسلام ساکت ننشسته اند، گفت: ملت ایران در طول تاریخ انقلاب شگفتی های بسیاری را خلق کردند و استکبار جهانی را مأیوس گذاشتند، در ۹ دی نیز شاهد بصیرت و اقدام به موقع ملت ایران بودیم که در تاریخ ماند و روز بصیرت نام گرفت./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات