۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۷۲۴۳۸
لطفی:

حماسه 19 دی نوید فجر انقلاب بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: نقش آیت الله نوری همدانی در حماسه های پیش و پس از انقلاب بسیار تعیین کننده بوده است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت‌الله لطفی ظهر امروز در دیدار جمعی از مردم قم با آیت‌الله نوری همدانی که در بیت معظم له برگزار شد، با اشاره به نقش تأثیرگذار این مرجع عالیقدر در قیام انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچه در شامگاه 19 دی‌ماه اتفاق افتاد، حماسه ای بزرگ بود که نقش این مرجع شجاع، بصیر و انقلابی در آن بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: دشمن‌شناسی، وقت‌شناسی و عمل به هنگام که از نگاه مقام معظم رهبری به عنوان شاخصه های بصیرت شناخته می شوند، سبب شد تا بعد از انتشار مقاله توهین آمیز به شخصیت حضرت امام خمینی(ره)، اساتید و علمای قم گرد هم آمده و نسبت به این هتک حرمت، واکنش نشان دهند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: این حرکت که از سوی آیت الله نوری همدانی و دیگر علما و مراجع آغاز شد، نوید فجر انقلاب اسلامی بود و اوج این حرکت بعد از ظهر 19 دی‌ماه در خیابان شهدا و خیابان صفائیه بود که با بیان دشمن‌شکن مرجع عالی‌قدر آیت‌الله نوری همدانی اتفاقاتی افتاد که نشان‌دهنده بصیرت خاض ایشان بود.

وی افزود: در آن زمان که برخی افراد حاضر نبودند به صحنه بیایند و یا اینکه حضور داشتند و بعد از چند سال از انقلاب، مسیر خود را عوض کردند، حضور افرادی مانند حضرت آیت الله نوری همدانی که در وقایع و مقاطع حساس و مهم تاریخی، با بصیرت، شجاعت و صلابت خود حامی نظام و انقلاب بوده اند، جایگاه علما و روحانیت را نشان می دهد.

لطفی، با اشاره به وقایع دوران اصلاحات، خاطرنشان کرد: آن زمان که امت حزب الله و روحانیت انقلابی سعی داشتند برای اعتراض به وضعیت فرهنگی اسفبار آن زمان، کفن پوش، اجتماعی را برپاکنند، بیت حضرت آیت الله نوری همدانی، محل رجوع و نقطه امید ما بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم افزود: وقوع حماسه 9 دی که به عنوان روز بصیرت شناخته می شود، نیازمند مقدماتی بود که با تواضع، بزرگواری، درایت و بصیرت حضرت آیت الله نوری همدانی، شکل گرفت و ایشان با هشداری که به عوامل فتنه دادند و شعار«خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است»، این زمینه را فراهم کردند.

وی در پایان با اشاره به انتشار کتاب قطور حدود 2 هزار صفحه از اسناد ساواک درباره نقش حضرت آیت الله نوری همدانی در روند انقلاب، تصریح کرد: این کتاب آماده چاپ و انتشار است، هم چنین با توجه به اینکه هیچ آثار ماندگاری از 19 دی و 15 خرداد در رابطه با قم وجود ندارد، مجوز ساخت سریالی پیرامون تاریخچه قیام 19 دی، گرفته شده و قرارداد این کار تحویل آقای شورجه، از فیلمسازان انقلابی قرار گرفته و به زودی این کار شروع می شود./872/202/ب3

 

ارسال نظرات