۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۲۸۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

ماهیت وجودی انسان در حوزه های علمیه شکل می گیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار و برکات قابل توجه حوزه های علمیه در جامعه، گفت: به یقین نفس حوزه و کارهای تربیتی، اخلاقی و علمی که در حوزه های علمیه صورت می گیرد، در جامعه اثرگذار خواهد بود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست با مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان، مدیران و معاونان حوزه های علمیه خواهران شهرکرد که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه محدودیت ها در سطح کلان بسیار است، تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل محرومیت مطالبات بسیار است و ما نمی توانیم جوابگوی همه درخواستها باشیم.

وی با اشاره به اینکه کمبودها و نیازهای حوزوی این استان نیز بسیار چشمگیر است، تصریح کرد: به یقین آنگونه که شأن حوزه های علمیه است، مطالبات پاسخ داده نمی شود اما از این که مشکلات با جدیت و دغدغه پیگیری می شود، جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آثار و برکات قابل توجه حوزه های علمیه در جامعه خاطرنشان کرد: به یقین نفس حوزه و کارهای تربیتی و اخلاقی و علمی که در حوزه های علمیه صورت می گیرد، در جامعه اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه زحماتی که در حوزه های علمیه صورت می گیرد از جمله زحمات پرفایده است، افزود: گاهی اوقات بسیاری از کارها پرفایده نیست؛ بنابراین زحمت برای آن کارها ارزش ندارد اما از آنجایی که کارها و فعالیتهای حوزوی بابرکت هستند و در واقع ماهیت وجودی انسان در حوزه های علمیه شکل می گیرد، زحمت و سختی کار بسیار مقدس است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حوزه های علمیه دست انسان در دست دین و معارف الهی و اهل بیت(ع) گذاشته خواهد شد، ابراز کرد: نقش حوزه های علمیه خواهران در شرایط کنونی جامعه و با توجه به درخواستهای مکرر برای حضور خواهران حوزوی در مساجد، هیأتهای مذهبی و در جمع خانواده ها بسیار چشمگیر و ملموس است که نباید از آن غافل شویم.

وی با بیان اینکه مطالبه عمومی برای حضور خواهران طلبه در محافل مختلف و در سطح جامعه بسیار است، افزود: باید بتوانیم پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم در این زمینه باشیم و این نیازمند برنامه ریزی و کار جهادی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به کمبودهای استان در این عرصه و زحماتی که پیش پای متولیان امر قرار داده شده است، اظهار کرد: به یقین کار وقتی شیرین است که سخت باشد چراکه تا کار سخت نباشد به دل نمی نشیند؛ اگر توانستیم با کارها دست و پنجه نرم کنیم، به یقین فعالیتها زیبا می شوند و کارهای حوزوی از این دست فعالیتها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه اگر در مواردی جواب منفی داده می شود به معنای آن نیست که خیالمان آسوده است، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید اگرچه به برخی مطالباتتان جواب منفی می دهیم اما دغدغه داریم و پیگیر خواسته های شما نیز خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این نشست مدیران مدارس علمیه خواهران فاطمیه و معصومیه شهرکرد به بیان مشکلات و درخواستهای خود پرداختند./202/9457/ب1

ارسال نظرات