۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۷۲۱۶۸
امام جمعه چایپاره:

خودسازی مقدمه ورود به فعالیت‌های تبلیغی است

امام جمعه چایپاره با تأکید بر هجرت طلاب و تبلیغ دین، گفت: خودسازی مقدمه ورود به فعالیت های تبلیغی است.
تبلیغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام رسول جمشیدی، امام جمعه چایپاره بعد از ظهر امروز در شورای ادارای و مراسم تودیع و معارفه امام جمعه این شهر که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با مشارکت دیگر مسؤولان و عزیزانی که در چایپاره زحمت می کشند به مانند حجت الاسلام ابراهیمی بتوانم کار را ادامه دهم.

وی افزود: زکات علم نشر آن است و 20 سال است که در حوزه علمیه درس خوانده و مشغول به تبلیغ در سمتها و موقعیتهای مختلف بودم و قسمت این شده که امروز در خدمت شما عزیزان باشم.

امام جمعه چایپاره گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران دولت به روایتی اشاره فرمودند که هر کس خود را بر مردم امام و پیشوا قرار دهد قبل از اینکه به مردم امام بوده و امری را به آنان آموزش دهد، اول به خود تذکر دهد و قبل از تذکر با زبان با عمل خود امور را به مردم یادآوری کند، چون اگر کسی به خود تذکر دهد برای تکریم سزاوارتر است تا اینکه معلم دیگران شود.

مرتضی اصغری، فرماندار چایپاره نیز در این مراسم، اظهار داشت: اگر نگاهی گذرا به نقش روحانیت در تاریخ بیندازیم بعد از ائمه یا توقیع شریف حضرت حجت الله(عج) هدایت دینی جامعه را علما به عهده گرفته و این موضوع نشان می دهد که بعد از ائمه(ع) باید به کسانی وصل شویم که مسیر اهل بیت(ع) را ادامه دهیم.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی از نعمت روحانیت بیشتر برخوردار شدیم و در تاریخ معاصر و انقلاب مشروطه نقش روحانیت برجسته بود و رهبری امام راحل و وقوع انقلاب برجسته ترین جلوه حضور روحانیت در تاریخ اسلام است.

فرماندار چایپاره با بیان اینکه برقراری امنیت اصلی ترین وظیفه هر حاکمیتی است، گفت: نیروهای نظامی امنیت فرامرزی و مرزی را تامین می کنند، اما امنیت داخلی با مشارکت و حضور مردم محقق می شود که این حضور را علما و روحانیان مبارز و انقلابی جذب می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم درصحنه نبوده و به آنان اتکا نکنیم، سرمایه های عمومی نظام را از دست می دهیم و نماز جمعه یکی از پایه های مهم حفظ مردم در صحنه است، نماز جمعه سوای نقش عبادی و معنوی از لحاظ حکومتی بسیار مهم است، چون ائمه جمعه سیاستهای نظام، مقام معظم رهبری و مشکلات مردم را مطرح می کنند.

اصغری با تاکید بر ضرورت یاری علما و روحانیت برای محافظت از نظام اسلامی، ادامه داد: سنگر ارزشمند ارزشهای اسلامی و اخلاقی را باید کمک کنیم تا با شور و حال بیشتری نمازهای جمعه برگزار شود و ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی در شهرها و مناطق مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: قبول وظیفه دشوار امامت جمعه که هدیه و امانت الهی است، مسؤولیت واقعا سنگینی است، در کشور 850 نماز جمعه برگزار می شود و از سال 84 در چایپاره نماز جمعه با امامت حجج اسلام نورپور، یوسفزاده و ابراهیمی ائمه جمعه های قبلی شهر، شکل گرفته است.

فرماندار چایپاره گفت: حجت الاسلام ابراهیمی زحمات زیادی را در شهر کشیدند از قبیل؛ راه اندازی حوزه علمیه خواهران و تهیه ساختمان برای این مدرسه با اهدا بیت خود و همکاری سپاه و دیگر بخشها، راه اندازی حوزه علمیه برادران با پیگیریهای متوالی برای تهیه زمین حوزه، تشکیل شورای فرهنگی عمومی، روشنگری برای کاهش هزینه فوت و کم کردن از مخارج مجالس، و تلاش و همکاری با ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر.

وی ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام جمشیدی، امام جمعه معرفی شده امرزو چایپاره، افزود: وی به عنوان پدر معنوی و فرهنگی شهر عمل می کنند، بر این اساس برای همکاری با وی در حوزه فرهنگی اعلام آمادگی می کنیم تا مشکلات با مشارکت هم حل شود.

اصغری با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن اخبار کانالهای مختلف در فضای مجاری، خبر داد: سایت اخبار رسمی چایپاره توسط صدا و سیمای استان راه اندازی شده و باید خبرها در این سایت انعکاس یافته و اخبار صحیح از طریق این کانال به دست مردم برسد.

وی اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا استارت آن زده شده و ستاد انتخاباتی از چند ماه پیش در پشت صحنه فعالیت خود را شروع کرده و اخیرا به شکل قانونی تشکیل شده است.

فرماندار چایپاره در پایان تصریح کرد: به مانند دوره های قبلی امیدواریم که این انتخابات به شکل خوب و با حضور گسترده برگزار شود و ما فقط مجری این انتخابات بوده و به عنوان امین این انقلاب، فقط موظف به برگزاری انتخابات هستیم و کسی حق ندارد در این مجموعه به نفع یا علیه کسی عمل کند هر کس جایگاه اداره و خود را حفظ کرده و در محافل و گروههایی که مردم تصور کنند قصد حمایت از قشر یا فرد خاصی داریم وارد نشود./202/936/ب1

ارسال نظرات