۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۷۲۱۵۹
آیت الله مکارم شیرازی:

مسؤولان برای مقابله با ‌آسیب های فضای مجازی با انگیزه برخورد کنند

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید بررسی کرد که چگونه می توان فضای مجازی پاک ایجاد کرد که نیازهای مردم را برطرف کند و خالی از مفاسد باشد، متأسفانه شورای عالی فضای مجازی خیلی دلسوزی برای این کار ندارد اما باید انگیزه پیدا کنند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش فضای مجازی با بیان این که زمانی عده محدودی نسبت به آسیب های فضای مجازی حساسیت داشتند، گفت: خوشبختانه امروز نهادهای گوناگون و مسؤولان نسبت به فضای مجازی حساس شده اند و جای خوشحالی است که به سمت و سوی حل مشکل حرکت می شود.

وی افزود: مهم ترین معضل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی فضای مجازی است و کسانی که آگاه باشند می دانند چه مشکلاتی وجود دارد، دادستان کل کشور در ملاقات اخیر بیان کرد که بسیاری از طلاق ها از همین فضا مجازی سرچشمه می گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برخی از محتوای فضای مجازی بسیار مشکل ایجاد کرده است، اظهار داشت: یکی از مسؤولان برنامه های جوانان و نوجوانان هم بیان کرده بود که مشکل عظیم یعنی بلوغ زود رس ایجاد شده که مولود مراجعه آنها به فضای مجازی است.

وی ادامه داد: با این فضاهای مجازی مشکل سیاسی هم ایجاد می کنند و تا کوچک ترین چیزی می شود شروع به بهره برداری سیاسی کرده و فضا را آلوده می کنند، باید به مسأله فضای مجازی اهمیت داده شود، دوگونه برخورد وجود دارد یکی این که چه کار کنیم که نتوانند سوء استفاده کنند که برخورد سلبی می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که راه دیگر این است که جانشین صحیح و خوبی عرضه داشته و نیروها را متوجه آنجا کنیم، ابراز داشت: فعلا باید روی این مسأله بیشتر فکر کرد، باید به گونه ای شود که شبکه ملی راه اندازی و تقویت شود و تمام نیازهای مردم از آن طریق تأمین شود یعنی مفاسد را بردارند و مسائل مورد نیاز را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: این مسأله اگر روی آن کار شود عملی است که بعد پهنه باند را به فضاهای داخلی بدهند، با فیلترها و این گونه مسائل نمی توان مشکل را حل کرد بلکه باید جدی کارکرد و شبکه ملی را راه اندازی کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که چگونه می توان فضای مجازی پاک ایجاد کرد که نیازهای مردم را برطرف کند و خالی از مفاسد باشد، متأسفانه شورای عالی فضای مجازی خیلی دلسوزی برای این کار ندارد اما باید انگیزه پیدا کنند.

وی اضافه کرد: مقامات و مسؤولان و بزرگان باید فشار بیاورند که آنها کار خود را با جدیت پیگیری کنند، شخص رییس جمهور هم باید با انگیزه در این مسأله فعالیت پیدا کند، حالا این که چرا انگیزه نیست باید روی آن فکر شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات