۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۷۱۸۲۲
حجت الاسلام عباسی خبر داد؛

فعالیت جامعة المصطفی در 65 کشور جهان

معاون پژوهش جامعة المصطفی با اشاره به فعالیت های جامعة المصطفی در سراسر جهان به ویژه در اروپا گفت: این مجموعه در حدود 65 کشور فعالیت دارد.
عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عباسی معاون پژوهش جامعة المصطفی شامگاه سه شنبه در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت های جامعة المصطفی در سراسر جهان به ویژه در اروپا گفت: این مجموعه در حدود 65 کشور فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اروپایی فعالیت های خوبی صورت گرفته است و سعی داریم که زمینه را برای راه اندازی مرکز و دانشگاه معارف اسلامی در فرانسه فراهم کنیم، فعالیت های پژوهشی در این زمینه در آینده ای نزدیک انجام می شود.

حجت الاسلام عباسی با بیان این که در حال حاضر حدود 15 هزار نفر از بیش از 100 ملیت در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: تقریبا به همین تعداد در مراکز وابسته به المصطفی در خارج از کشور که حدود 65 کشور می شود به تحصیل اشغال دارند.

وی ادامه داد: در کنار آموزش های بلند مدت، مؤسسه ویژه ای در المصطفی برای آموزش های کوتاه مدت وجود دارد و علاقه مندان از سراسر جهان در آن حضور پیدا کرده و محتوای آن کاملا متناسب با نیاز افراد است که سالانه هزاران نفر در این طرح شرکت می کنند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی با اشاره به وضعیت شیعیان و مسلمانان در فرانسه ابراز داشت: سلفی ها تلاش بسیاری انجام می دهند که بر مسلمانان تسلط پیدا کنند، در فرانسه 5 میلیون نفر مسلمان هستند اما یک مسجد مختص به شیعیان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: تعدادی از علاقه مندان در پاریس مشغول آموزش معارف اسلامی هستند و آموزش های رسمی تر از چند ماه آینده شروع می شود تا شاهد نسلی از عالمان اسلامی در فرانسه باشیم؛ نگاه المصطفی کاملا نگاه ارزشی و در خدمت نشر معارف اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: در جاهای مختلف دنیا با توجه به قوانین و اقتضائات هر کشوری المصطفی به نحوی حضور دارد، در برخی از کشورها همانند غنا، اندونزی و شهر لندن ما دانشگاه های اسلامی ایجاد کرده ایم و سعی در گسترش فعالیت ها داریم./1323/202/ب3

ارسال نظرات