۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۷۱۷۲۲
آیت الله سلیمانی مطرح کرد؛

همراهی دیرینه مردم سیستان‌وبلوچستان با علما/ سیستان با منطقه ‌آزاد احیا می‌شود

آیت الله سلیمانی گفت: زمانی که برگزاری نماز جمعه به استان سیستان و بلوچستان رسید این موضوع نشان از آن بود که مردم این منطقه با علمای بزرگ دینی هم عقیده هستند.
آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ظهر امروز در همایش اولین امام جمعه سیستان از ۱۴۰سال قبل که در مسجد جامع شهر بنجار برگزار شد، گفت: امروز توفیق پیدا شده به سرزمینی که نگین کشور خوانده می‌شود برای همایش اولین امام جمعه پا بگذاریم.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه سیستان دیاری است که علما، عرفا و ابوالقاسم فردوسی ها قهرمان سخن خود را از این سرزمین برگزیده اند، ادامه داد: این جا سرزمینی است که مردمش با باد زندگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردم ما در یک دوره تاریخی از نعمت اقامه نماز جمعه بی‌بهره بوده اند.

وی ادامه داد: علمای دین در زمان های گذشته سعی در اقامه نماز جمعه در کشور داشته اند که نهضت اقامه این نماز را از دست ندهند.

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: زمانی که برگزاری نماز جمعه به استان سیستان و بلوچستان رسید این موضوع نشان از آن بود که مردم این منطقه با علمای بزرگ دینی هم عقیده هستند.

وی با اشاره به منطقه آزاد سیستان گفت: اگر قرار است روزی سیستان احیا شود به وسیله همین منطقه آزاد خواهد بود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه از دیار سیستان سرداران و نامدارانی تحویل نظام اسلامی شده است، عنوان کرد: در گذشته شخصیت های فراوانی در منطقه سیستان حضور داشته اند و این منطقه در هشت سال دفاع مقدس خود را به خوبی نشان داده و شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرده است./202/831/ب1

ارسال نظرات