۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۷۱۵۰۱
آیت الله علما:

تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمان بر است

آیت الله علما با اشاره به اینکه تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمان بر است، گفت: باید مسؤولان مربوطه اقدامات جدی در این زمینه صورت دهند زیرا برخورد مقطعی و گذرا حلال مشکلات نیست.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ابراز داشت: تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمان بر بوده و در کوتاه مدت نمی توان رسوم یک منطقه را تغییر داد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید مسؤولان امر به تبعیت از انبیای الهی در راه تبیین شاخصه های اسلامی گام برداشته و عادات ناپسند و غلط جوامع را متذکر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از رسم نام بردن افراد حاضر در مجالس ترحیم انتقاد کرد و بیان داشت: در گذشته این اقدامات مرسوم نبود و حتی افراد بزرگ و عالمان برجسته نیز وقتی به مجلسی وارد می شدند با تواضع در گوشه ای از مجلس جای می گرفتند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد این رسوم غلط در جامعه ماندگار شود، بلکه باید با این اقدامات ناپسند برخورد کرد و تذکرات لازم را به صاحبان عزا ارائه کرد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: باید روحانیان در مراسمات ترحیم حضور پیدا کرده و آنها مراسم را اداره کنند تا رسوم غلط به صورت ریشه ای حل و رفع شود.

وی در ادامه تأکید کرد: از مناسب ترین اعمال در مراسم ترحیم قرائت قرآن کریم است، همان گونه که در گذشته در مراسمات ترحیم تنها از تلاوت آیات قرآن استفاده می شد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: باید مسؤولان مربوطه اقدامات جدی در این زمینه صورت دهند زیرا برخورد مقطعی و گذرا حلال مشکلات نیست.

آیت الله علما در پایان گفت: مراسمات ترحیم تذکری برای زنده ها است و نباید با نام بردن از اشخاص وجهه و شأن این مراسمات را به یک مراسم دنیوی تنزل داد./857/202/ب2

ارسال نظرات