۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۷۱۴۸۷
آیت الله نوری همدانی:

رهبر انقلاب نمونه بارز رهبری شجاع و فقیهی کار بلد است

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مردم به راهنمایی‌های رهبر و پیشوای خود نیاز دارند، گفت: مقام معظم انقلاب نمونه بارز رهبری شجاع و فقیهی کار بلد است که نظام اسلامی ایران را به ‌عنوان کشوری اسلامی و مقتدر در جهان رهبری می‌کند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگار رسا، جمعی از مسؤولان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کل کشور امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله حسین نوری همدانی با وی دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که هدف و رسالت پیامبران الهی هدایت بندگان است، اظهار داشت:‌ خداوند متعال پیامبران را به‌منظور هدایت مردم مبعوث کرده و در مقابل آن نیز انسان را با فطرت پاک خلق کرده است تا سخن هدایتگران را شنیده و به سوی مسیر حق هدایت شوند.

وی با اشاره به حضور حجت خداوند در زمین اظهار کرد: امام علی(ع) فرمود که خداوند هیچ وقت زمین را از حجت خود خالی نگذاشته است، مردم همیشه به رهبر نیاز دارند، خداوند نخستین انسانی که آفرید رهبر بود و آخرین انسانی هم قبض روح می شود، رهبر است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مردم به راهنمایی‌های رهبر و پیشوای خود نیاز دارند، تصریح کرد: مقام معظم انقلاب نمونه بارز رهبری شجاع و فقیهی کار بلد است که نظام اسلامی ایران را به ‌عنوان کشوری اسلامی و مقتدر در جهان رهبری می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: در کشور ایران میلیون‌ها مسلمان عاشق شهادت زندگی می‌کنند که به ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) اعتقاد داشته و در راستای تحقق هر چه زود‌تر وعده الهی تلاش می‌کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مقام والای نهج البلاغه ابراز داشت:‌ پس از قرآن کریم هیچ کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه وجود ندارد. امام راحل در اوایل وصیت‌نامه خود، نهج‌البلاغه را کتابی دارای معارف اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و حکومتی در همه ابعاد انسان‌ها دانسته‌اند که نویسنده آن پیشوای ما حضرت امیر المؤمنین(ع) است.

وی با بیان این که کتاب نهج البلاغه کتاب بسیار مهم و از ذخایر بزرگ عالم اسلام و عالم تشیع است، تصریح کرد: این کتاب بر سه قسمت تشکیل شده است که قسمت اول آن خطبه‌هایی است که حضرت علی(ع) در مجامع، میدان‌های جنگ و مساجد ایراد ‌فرمودند، قسمت دوم آن نامه‌هایی است که آن حضرت در چند سال حکومت خود آنها را به کارگزاران خود نگاشته است و قسمت سوم نهج البلاغه متشکل از کلمات قصار و موعضه‌های کوتاه است.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه رفیع نهج‌البلاغه در نزد شیعیان اظهار داشت: کتاب نهج‌البلاغه پس از قرآن کریم به عنوان مهم‌ترین مرجع و یکی از ذخایر مهم معنوی تشیع است و هر طبقه‌ای از جامعه می‌تواند با مراجعه و مطالعه این کتاب مشکلات خود را حل کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خداشناسی را ضروری ارزیابی و تصریح کرد: انسان باید به این مسئله مهم بسیار توجه داشته باشد و آن را در زندگی خود جزء اولویت‌های خود قرار دهد، به این صورت که قبل از هر چیز باید جهان خلقت را بشناسد زیرا از این طریق می‌تواند به شناخت خداوند برسد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید سعی کنیم که انقلاب را باید با همین گرمی و حرارت نگه داریم، اعتقاد ما این است که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است. این انقلاب مستضعفان را بیدار کرده است از این رو استکبار می‌خواهد چراغ این انقلاب را خاموش کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم که بسیار با نهج البلاغه آشنا شویم، از جمله کتاب های مفید در زمینه نهج البلاغه می توان به شرح خوئی، شرح ابن میثم بحرانی، فی ضلال نهج البلاغه و شرح ابن ابی الحدید اشاره کرد. /878/پ202/ج1

ارسال نظرات