۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۷۰۹۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس:

نقش ائمه جماعات در برقراری ارتباطات بین فردی مهم و تعیین کننده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه فضای مجازی ارتباطات میان فردی را محدود کرده است، گفت: نقش ائمه جماعات در برقراری ارتباطات بین فردی مهم و تعیین کننده است.
نماز جماعت در ادارات

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در جلسه آموزشی و توجیهی صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری و رشد ارزش‌های اخلاقی جامعه اداری، که صبح امروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: پیشرفت علم ارتباطات همچون اینترنت، ماهواره و شبکه‌های مجازی، ارتباطات چهره به چهره را به فضای مجازی کشانده است که این امر محبت و همدلی در جامعه و حتی در خانواده‌های نزدیک به هم را کاهش داده است.

وی در ادامه افزود: فرهنگ آپارتمان‌نشینی یکی از عوامل پیدایش فاصله‌ها بین افراد جامعه شده است.

حجت‌الاسلام مهرابی با اشاره به حقوق شهروندی ابراز کرد: همه افراد جامعه باید از آزادی‌ها مشروع برخوردار و در مقابل یکدیگر مسؤولیت‌پذیر باشند.

وی با بیان اینکه احترام به حقوق دیگران سبب می‌شود به حقوق ما نیز احترام گذاشته شود، تصریح کرد: احترام متقابل باعث ایجاد نظم در جامعه می‌شود.

بی‌تفاوت بودن نسبت به حقوق یکدیگر از نقشه‌های دشمن است

محمد فرخ زاده، استاد این جلسه با بیان این‌که بی‌تفاوت بودن نسبت به حقوق یکدیگر از نقشه‌های دشمن است، گفت: تمدن نوین اسلامی ما را با حقوق شهروندی اسلامی آشنا کرد که احترام متقابل یکی از آن‌ها است.

وی افزود: رعایت احترام متقابل بدون انضباط اجتماعی امکان‌پذیر نمی‌شود و انضباط اجتماعی بدون تعامل با یکدیگر به دست نمی‌آید.

فرخ زاده با یادآوری تلاش‌های دشمن برای ایجاد بی‌تفاوتی افراد جامعه به یکدیگر خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های جمعی همچون پیاده‌روی خانوادگی، شرکت در مراسم‌های جمعی، حضور مردم در مساجد، برگزاری برنامه مختلف آموزشی، فرهنگی و تفریحی بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی مورد نظر دشمن در جامعه است./202/919/ب1

ارسال نظرات