۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۴۷۰۶۰۵
آیت الله سبحانی:

خدمات ‌آیت الله میلانی به انقلاب و اسلام چشمگیر است

حضرت آ‌یت الله سبحانی گفت: اسلام به منزله شهر است و حصن آن علما هستند، علما در زمانی همانند حصن اسلام را حفظ کرده اند، ائمه طاهرین(ع) همواره مراقب بودند که عقاید مردم دچار مشکل نشود و علما هم همیشه سعی کردند در همین زمینه قدم بردارند.
سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در همایش بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی محمد هادی میلانی ره سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در همایش بزرگداشت حضرت آیت الله العظمی محمد هادی میلانی ره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی از مراحع تقلید صبح امروز در همایش بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله سید هادی میلانی که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام هفتم گفت: حضرت، علما را همانند دیوار و حصنی بلندی تشبیه کردند که اجازه نمی دهند دزدان وارد شهر شوند.

وی افزود: اسلام به منزله شهر است و حصن آن علما هستند، علما در زمانی همانند حصن اسلام را حفظ کرده اند، ائمه طاهرین(ع) همواره مراقب بودند که عقاید مردم دچار مشکل نشود و علما هم همیشه سعی کردند در همین زمینه قدم بردارند، همه ائمه معصومین(ع) حصنی برای اسلام بودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که علمای ما حصن الاسلام بودند، اظهار داشت: شیخ صدوق جنبه حصنی دارند که اجازه ندادند دشمنان به شهر اسلام وارد شوند،  همچنین آثار شیخ مفید همه یا اکثر آن ها دفاع از شیعه و اسلام است اگر بگوییم این ها حصن اسلام بوده اند درست است.

وی ادامه داد: در قرن های گوناگون علمای دینی همواه مجاهدت کردند و اجازه ندادند که اسلام از بین برود، میرزای شیرازی با فتوای معروف استقلال کشور را حفظ کرد، شیخ فضل الله به قیمت به دار رفتنش قانون اساسی را تصویب کرد این ها هم حصن اسلام هستند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در عصر معاصر هم علمای بزرگی فعالیت های بسیار کنند، ابراز داشت: آیت الله العظمی بروجردی خدمات بسیاری برای اسلام و تشیع انجام داد، پس از ایشان حضرت امام حصنی برای اسلام شد، علما و فقهای ما حصن برای اسلام هستند و باید از آن ها تقدیر کنیم، اگر این حصن ها نباشد دشمن وارد می شود و تحریف ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: باید کوشش کنیم که علمای ما دارای چنین وصفی باشند، بزرگان دیگر پس از آیت الله بروجردی و قبل از ایشان حصنی بوند که باید حفظ شوند، نگهدار و نگهبان اسلام همین علما و قلم های آنان بودند، از این رو قلم علما بالاتر از خون شهدا است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آیت الله میلانی در سال 32 هجری شمسی وارد شهر مشهد شد و در مدت 23 سال تحولاتی ایجاد و خدماتی ارائه کردند، نظام آموزشی جدیدی را به وجود آوردند و مدارسی که تأسیس کردند متفاوت بود، یکی از خدمات ایشان تأسیس مدارس بود؛ اعزام مبلغ به خارج و داخل، تربیت فقیه، پاسخگویی به نیازها و تدریس علوم گوناگون از دیگر خدمات مهم ایشان است.

وی اضافه کرد: خدمات ایشان در انقلاب برای همه روشن است، نامه ها و سخنرانی هایی که ایشان داشتند صدور انقلاب بوده و همواره همراه امام بوده است، از نظر بیان، خدمت و قلم ایشان حصن اسلام بود و اسلام را حفظ کرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات