۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۵۵۳
نماينده مجلس:

فتنه جديد دشمن جدا سازي مردم از نظام است

نماينده مردم شاهين شهر و ميمه و برخوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: فتنه نرم جديدي در جريان است كه امروز نمي توان آن را احساس كرد اما آثار را در آينده مشاهده خواهد شد.
حسينعلي حاجي دليگاني حسينعلي حاجي دليگاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، حسينعلي حاجي دليگاني چهارشنبه شب در مراسم يوم الله 9 دي كه در مسجد باب الحوائج  واقع در خيابان نطنز شهرستان كاشان برگزار شد، افزود: فتنه سخت پشت سر گذاشته سال 88 كه كشور را به آشوب كشيدند قابل مشاهده بود، اما فتنه جديد نرم دشمن ابتدا قابل مشاهده نيست اما به مروز زمان و به تدريج آثار آن پديدار مي شود.

وي از جدا سازي مردم از نظام به عنوان فتنه جديد نرم دشمن نام برد و با اشاره به وظيفه ما در براي مقابله با اين فتنه جديد نرم دشمن افزود: در فتنه سختي كه پشت گذاشتيم اعتراضاتي به ناحق به انتخابات رياست جمهوري كردند و منجر به اردو كشي خياباني  شد و جمهوريت و اسلاميت نظام را مورد هجمه قرار دادند و هدف نيز براندازي نظام بود.

نماينده مردم شاهين شهر و ميمه و برخوار در مجلس افزود: قطار انقلاب كه در حال حركت ممكن است در هر ايستگاهي تعدادي پياده شوند، از اين رو انقلاب هم ريزش و هم رويش دارد و اين امتحاني است كه براي همه وجود دارد و بايد مراقب بود چرا كه اگر تقوا نداشته باشيم در آتش فتنه گرفتار خواهيم شد.

حاجي با اشاره به اين که فتنه گران از هيچ كس به جز مردم نمي ترسند، ابراز داشت: در حالي كه ايران در سالهاي قبل از انقلاب كه مردم در صحنه نبودند در همه جنگها شكست خورده است و قسمتي از خاك ايران اشغال شده است، اما بعد از انقلاب درجنگ سخت دفاع مقدس، مردم به صحنه آمدند و به رهبري يك فقيه و مرجع عاليقدر موفق شدند دشمن به عقب راندند و حتي يك وجب از حاك ايران اشغال نشود.

وي افزود: در فتنه سرد سال 88 نيز مردم در روزهاي 8 و 9 دي ماه سال 88 احساس تكليف كردند و با حضور خود در صحنه، طومار  فتنه و فتنه گران را در هم پيچيدند.

حاجي گفت: هرچند در فتنه 88 به پيروزي رسيديم و طومار فتنه و فتنه گر در هم پيچيده شد، اما هزينه اي كه به نظام وارد كردند هزينه سنگيني براي انقلاب اسلامي بود، از اين رو ريشه تمامي افزايش تحريم ها، مشكلات اقتصادي، ظهور داعش، تن دادن ايران مذاكرات و برجام در فتنه 88  است.

خط تلاشي كه امروز فعال شده به دنبال خسته كردن مردم است

نماينده مردم شاهين شهر و ميمه و برخوار در مجلس در ادامه با اشاره به اينكه امروز يك خط تلاشي فعال شده است كه با عدم توجه به مسائل اقتصادي، معيشتي و اشتغال مردمي كه حماسه 9 دي را آفريدند به دنبال اين هستند كه مردم را خسته كنند.

وي يكي از ويژگي هاي اين خط تلاش را عدم توجه به نيازهاي اولويت دار مردم دانست و افزود: ويژگي ديگر اين خط تلاش بيشتر شدن شكاف بين فقير و غني است.

حاجي دليگاني گفت: امروز وضعيت كسب و كار افراد شاغل به گونه اي است كه هرآنچه را در آمد داشته باشند هزينه مي‌شود و پس اندازي براي كاسب وجود ندارد و افراد بيكار نيز براي اشتغال به هر شغلي رضايت مي‌دهند تا بتوانند منبع درآمدي داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به موافقت مجلس با راه ‌اندازي سامانه ثبت حقوق مقامات، گفت: برخي بايد آنقدر داشته باشند كه ندانند چگونه بخورند اما برخي ديگر آنقدر نداشته باشندكه براي نان شب خود هم مشكل داشته باشند.

نماينده مردم شاهين شهر و ميمه و برخوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: افرادي هستند كه  از همين انقلاب و كشور هرچه مي خواستند براي 400 سال آينده خود هم  جمع كرده اند و اين افراد كساني هستند كه روز نخست دست خالي بودند اما امروز دارايي آنها را بررسي كنند ببيند از كجا آورده اند.  

حاجي دليگاني اظهار داشت: امروز هر دولتي كه زمام امور را به دست داشته باشد بايد مسائل اوليه مردم كه معيشت مردم است را در اولويت داشته باشد،نمي خواهم بگويم مسائل فرهنگي مهم نيست، مسائل فرهنگي نيز همگام با مسائل اقتصادي است اما آنچه مهم تراز فرهنگ است معيشت مردم است.

وي با اشاره به گزارش استانداري اصفهان مبني بر اينكه تابستان 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد نرخ بيكاري در استان اصفهان افزايش داشته است، يادآور شد: افزايش نرخ بيكاري استان اصفهان از پانزدهمين و نيم درصد در سال 94 به هفده و نيم درصد در سال 95 افزايش يافته است.

نماينده مردم شاهين شهر و ميمه و برخوار در مجلس افزود: اگر واقعا رشد اقتصادي ما هفت و چهار صدم درصد است، مردم آثار آن را بايد در زندگي خود مشاهده كنند و اين در حالي است كه نرخ بيكاري كاهش نداشته و  رونق اقتصادي و كسب و كار فعال نشده است، اما يك ميليون بشكه نفت خام اضافه تر مي فروشيم.

حاجي دليگاني با اشاره به اين كه مردم وقتي متوجه رونق اقتصاد مي شوند كه تغييراتي در كسب و كار سفره مردم انجام شده باشد، عنوان كرد: درحالي نرخ تورم تك رقمي اعلام مي شود كه افزايش قيمت به ويژه در كالاهاي اساسي از جمله حبوبات و گوشت را مردم شاهد هستند./1307/پ202/ج

ارسال نظرات