۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۷۰۵۲۱
دبیر جمعیت ایثارگران کشور:

رفتارهایی که در برجام شد نوعی خودسوزی بود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه فتنه هیچ‌گاه نمی ‌میرد گاهی اوقات خفیف می‌شود و در هاله‌ای از رکود می‌رود، گفت: اگر بصیرت در میدان نباشد سران فتنه‌ها از آدم‌ها و تابلوهای چهارم و پنجم خود استفاده کرده و به میدان می ‌آیند.
مجتبی شاکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهرکرد که در سالن فارابی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اگر رهنمودهای رهبر عظیم ‌الشأن انقلاب نبود برجام 1 و 2 و... نیز رخ داده بود چه بسا که همین الان هم دارند کارهایی انجام می‌ دهند.

شاکری تصریح کرد: نوع رفتارهایی که در برجام شد یک خودسوزی بود چراکه رهبر عظیم‌الشان انقلاب فرموده بودند که در اجرای برجام مرحله به مرحله پیش بروید نه اینکه افتخار کنیم که ما 100 درصد تعهداتمان را انجام داده ‌ایم مگر تکلیف این نبود که قدم به قدم جلو رویم چرا حالا راکتورهای اراک را بتن کنیم؟

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در کلیات و جزئیات برجام دخالتی نکرده و نمی ‌کنند حال چگونه برخی افراد می ‌گویند ما در همه جزئیات برجام با رهبر عظیم ‌‌‌الشان انقلاب مشورت کرده‌ایم؟ مگر این یک دروغ بزرگ نیست؟

شاکری به بحث فتنه 88 اشاره و بیان کرد: به ‌رغم روشنگری‌هایی که شده در حال حاضر تصمیم‌سازان و سران فتنه کلامی از برائت اعلام نکرده و پیروزی در مجلس را رفع حصر می ‌دانند.

دبیر جمعیت ایثارگران کشور با بیان اینکه در فتنه 88، تعداد 45 نفر از فرزندان انقلابی شهید شدند و عاملان فتنه همان موقع باید مجازات می ‌شدند نه اینکه حالا بگویند رفع حصر شود، گفت: فتنه با معانی مختلف در قرآن آمده است و این بیانگر اهمیت این موضوع بوده و نشان از امکان وقوع مجدد آن می ‌دهد که باید احساس خطر کنیم و مؤلفه‌های فتنه را شناسایی کنیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در طول تاریخ انسانهای زیادی در جایگاه بلندی بودند که به دلیل غفلت از آن جایگاه خارج شده‌اند، تشریح کرد: امام خمینی(ره) بارها در مورد این غفلت‌ها تذکر دادند و فرمودند در مکتب اسلام ناب به دنبال چه چیزی هستیم؟ این مکتب می‌تواند جامعه را رهبری و به پیش ببرد.

وی افزود: ولی ‌فقیه برای مرتفع کردن و خروج از مشکلات بسیار ارزنده هستند و امام راحل چهره مردم انقلابی و افرادی که پایه‌های اصلی قدرت‌ نمایی یک حکومت هستند و انقلاب را به پیش می‌برند را به خوبی برای ما ترسیم کردند و همان امام در مسیر حرکت خود و در قالب  کلام و نمونه‌های عینی این موضوع را نشان دادند که برای نقد کردن باید ملاک داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و ولی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فقیه ترازوی نقد هستند و باید همه کارهای خود را نسبت به امام و ولایت ‌فقیه بسنجیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم بصیرت ایجاد کنیم نباید آن حادثه را برای مردم گنگ تعریف کنیم بلکه باید همه ابعاد آن را بیان کنیم، اظهار کرد: باید ابعاد حماسه 9 دی را بشناسیم و آن را کلی ترسیم نکنیم بلکه به جزئیات آن پرداخته و همه موارد را بیان کنیم تا بصیرت به خوبی ایجاد شود.

شاکری تصریح کرد: بعد از مصاحبه غیرقانونی میرحسین موسوی که قبل از شمارش آراء اعلام پیروزی کرد، دستور تجمع در وزارت کشور و اردوکشی در خیابان‌ها را داد تا اعلام کند که در انتخابات تقلب شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از او خواستند اگر شکایتی هست از طریق شورای نگهبان و شورای مربوط به نظارت بر امر انتخابات شکایت خود را ارائه دهد و اردوکشی خیابانی نکند اما او قبول نکرد و به کار خود ادامه داد.

دبیر جمعیت ایثارگران کشور گفت: رهبر فرزانه انقلاب به سران فتنه اعلام کردند که موضعشان را در مورد فتنه مشخص کرده تا دیگران به اشتباه نیفتند اما فتنه ‌گران این کار را نکردند، مردم در آن زمان به این نتیجه نرسیده بودند که یک مقام مملکتی می ‌تواند علیه نظام دروغ بگوید یا به نظام اتهام وارد کند.

وی با اشاره به اینکه از خرداد تا دی‌ هشت ماه مملکت را قفل کرده و سکوت همه جا را فرا گرفته بود چراکه یک نوع بی ‌اعتمادی حاکم شده بود، افزود: در جریان فتنه ملی‌ گرایان وارد صحنه شدند که امام راحل آن‌ را مرتد خوانده بودند و نهضت آزادی که امام خمینی(ره) پای آن‌ها را کوتاه کرده بودند، به صحنه آمده و در همه فتنه نقش داشتند، آیا نباید چشمانشان را باز کنند که سلطنت ‌طلبان چه می ‌خواهند؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای رهبر انقلاب دشوار است که برای مردم بیان کنند که این چهره‌های به‌ حق را مشاهده و حق و ناحق آ‌ن‌ها را تشخیص دهند؛ زمانی که 40 میلیون نفر پای صندوق‌های رأی رفته و آراء خود را داده‌اند چگونه آنها می ‌توانند بگویند 13 میلیون رأی دزدیده شده، مگر چنین چیزی ممکن است؟

وی گفت: افرادی که می ‌گفتند چند میلیون نفر هوادار داریم و از تجریش تا راه‌آهن را حلقه انسانی تشکیل می‌دهیم، بدانند در تسخیر لانه جاسوسی تعداد بسیار بیشتر از این بود و باید مردم لایه ‌های عمیق‌تر را درک کنند.

دبیر جمعیت ایثارگران کشور ابراز کرد: سروش یکی از افراد حلقه سبز فتنه در نامه خود نوشته بود که 20 سال است که روی بحث فتنه کار می ‌کنند یعنی از زمان امام راحل در این خصوص فعالیت می‌کردند؛ در 18 تیرماه 78 یک فتنه و در سال 88 هم به صورت دیگری همان فتنه جلوه پیدا کرد.

شاکری با اشاره به اینکه فتنه هیچ‌گاه نمی ‌میرد گاهی اوقات خفیف می‌شود و در هاله‌ای از رکود می‌رود، ابراز کرد: اگر بصیرت در میدان نباشد سران فتنه‌ها از آدم‌ها و تابلوهای چهارم و پنجم خود استفاده کرده و به میدان می ‌آیند.

وی با اشاره به ارتباط فتنه ب شرایط امروز ما تأکید کرد: مؤلفه‌های زیادی برای فتنه وجود دارد و حرف‌های زیادی زده می ‌شود و اینکه سران فتنه می ‌گویند حصر برداشته شود دور از ذهن نیست، قوه قضائیه اعلام کرده که هیچ مشکلی برای محاکمه فتنه ‌گران نداریم./9457/202/ب3

ارسال نظرات